Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japan.ifokus

ämnen!

2014-08-27 15:50 #0 av: AnnaMoonshadow

Tänkte höra om ni medlemmar har några särskilda ämnen ni vill att vi tar upp här på JiF?  vad är ni extra intresserade av att läsa om och diskutera i höst? Jag behöver förslag! 

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2014-08-28 08:21 #1 av: Skymning

Cosplay/visual kei - När och varför just i Japan? Har det rötter i historian eller är det uppror mot historian? Hur kär sig den som inte vill väcka uppmärksamhet idag och hur klädde man sig traditionellt i Japan förr, jämfört med Sverige? Jag har hört något om att man i Japan förr bar kläder beroende på vilken klass man tillhörde. Stämmer det?

Nu ber jag kanske om för mycket? Tar tid att efterforska misstänker jag. Men det hade varit spännande. Förlägen

Anmäl
2014-08-28 08:49 #2 av: TicTac

HBT I Japan? Regnbåge

Anmäl
2014-08-28 09:43 #3 av: AnnaMoonshadow

båda frågorna är intressanta, tack för förslagen! 
#1 nej, det är inte allt för svårt. En del av det har jag redan lite kunskap om då jag pluggat mycket historia ^_^ ska se vad jag kan skrapa ihop 

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2014-09-12 23:03 #4 av: sweetgum

mytologi och shinto kanske?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Anmäl
2014-09-13 09:23 #5 av: AnnaMoonshadow

#4 det är faktiskt ett ämne vi har pratat om och jag tror det kommer dyka upp om ett par månader :) finns så mycket att säga om det! 

Vea <3 

Anmäl
2014-09-13 10:35 #6 av: sweetgum

Okej tack!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Anmäl
2014-09-13 14:48 #7 av: tlover

#3 jag har en japan historiabok där man tar upp just kläder så jag kan kolla upp lite sånt om det är intressant.

Anmäl
2014-09-13 18:36 #8 av: AnnaMoonshadow

#7 sånt är alltid intressant :) 

Vea <3 

Anmäl
2014-09-14 22:05 #9 av: DiamondIce

Jag skriver gärna något om HBT i Japan, som #2 föreslog :)

Sajtvärd för Furry Paws

Medarbetare på Japan och Goth

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.