Annons:
Etikettresor
Läst 1625 ggr
uz00x
2014-08-12 17:13

Jobba med djur i Japan?

Jag vill gärna bo och jobba i Japan. Men vad jag kommer jobba med är djur, som fåglar smådjur och hästar. Går detta att ihop på något sätt eller är det ett antigen eller, tänker att det kanske inte finns sätt att leva på det där som det finns i adra länder, vad tror ni?

Annons:
sweetgum
2014-09-12 21:11
#1

Det borde gå att leva på det som i andra länder. För att jobba i Japan (utom att vara typ outsourced) behöver du kunna flytande japanska vilket inkluderar att kunna skriva på japanska. Universitets utbildning i ditt valda område är nog också ett måste. Något du behöver tänka på är att jobbklimatet i Japan är väldigt hårt och timmarna är ofta långa. Det finns undantag men så är det för de flesta i landet.

Men vill man så kan man! Så plugga hårt om det är något du verkligen vill!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Calcifer
2014-09-12 23:10
#2

Det är ganska svårt att få ett betalande jobb med djur i Japan, eftersom de flesta ställen involverande djur som söker någon som kan jobba för dem bara anställer volontärer. Och det kommer från någon som bodde där i 9 månader och löpande sökte arbete som hade något med djur att göra.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

sweetgum
2014-09-12 23:16
#3

Trist att höra :/ men bra med en kommentar från någon som kan mer om just det. Jag själv är växtbiolog så det är inte min specialitet. Hur är det gällande att om lyckas få jobb på zoo då? Eller någonstans på landet kanske?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

AnnaMoonshadow
2014-09-13 09:21
#4

#3 har du en sådna utbildning skulle det kunna öppna upp lite, speciellt om behovet finns på den tilltänkta arbetsplatsen. Men åter igen är det språket som är viktigast och sen ska du ha tur att få jobbet också 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
2014-09-13 09:55
#5

Sen ska du ha något ingen i Japan har, annars sponsrar de inte arbetsvisum. Man måste liksom visa att "jo du vill anställa mig från andra sidan världen och sponsra ett visum istället för de japaner som ansöker om platsen". Sen som utlänning som arbetar i Japan får man vara beredd på att hoppa runt lite bland olika arbetsplatser om det vill sig illa för de kan vara rätt duktiga tyvärr på att behandla en "annorlunda" för att man är utlänning. T:ex att du får mycket mindre lön än japanska kollegor, får hälften så många lediga dagar som dem, etc. Och detta har jag tyvärr vittnat om själv.

Det var lite därför jag till slut bestämde mig för att inte stanna i Japan. Å ena sidan är det ett underbart land, å andra sidan är det ett slitland där du förväntas jobba arslet av dig och det finns ingen att klaga till.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

sweetgum
2014-09-13 10:34
#6

Bellatrix har rätt där.  Det är verkligen ett hemskt slit…

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: