Annons:
Etikettoff-topic
Läst 699 ggr
[RedHood]
2014-08-10 21:22

OT Hjälp bostad

Hej!
Förlåt att jag skriver detta här då det är väldigt OT men jag och min sambo är i behov av stor hjälp.

Jag och pojkvän bor hos min mamma i Varberg och pojkvännen har nu kommit in på lärarutbildning i Helsingborg och vi måste flytta. Dock så har vi sökt lägenheter som galningar, både studentlägenheter och vanliga, men har inte fått någon och det börjar bli väldigt akut då hans utbildning börjar den 1 september.
Pojkvännens pappa bor i Helsingborg men pga vissa saker så har vi ingen möjlighet att bo där längre medan vi letar efter lägenhet.

Därför vänder jag mig hit för att kanske någon vänlig själ som vet någon som bor i Helsingborg eller har kontakter, vad som helst, så att vi har en möjlighet att ha tak över huvudet tills vi får en lägenhet.

Jag är 19 år och pojkvännen fyller strax 21. Vi är rökfria och festar inte. Lyssnar inte på hög musik och är i allmänhet väldigt tysta av oss. Dock så har vi husdjur, en guldhamster och två gerbiler, men de luktar inte och alla är i akvarium så de kommer inte ut.
Vi söker en lägenhet (eller liknande) där båda kan få plats och hyran får gärna vara under 4500 kr.

Detta känns lite förgäves att skriva men just nu försöker vi göra allt för att kunna ha tak över huvudet.  

Tack.

Johanna och Kim.

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-08-11 08:32
#1

Tyvärr har jag inga kontakter som kan hjälpa er, men jag håller tummarna för er! det kommer lösa sig :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[PeterWem]
2014-08-11 09:17
#2

Du har ettor hos Balder i Åstorp för under 3000 kr.  Tar 20 minuter med tåg in till HBG därifrån. Ring och hör eller dyk upp personligen.

[RedHood]
2014-08-17 11:05
#3

#1 Tack så mycket! :)

#2 Ska kolla upp det, tack :)

Uppdatering! På söndag, den 24, så kommer vi flytta till sambons pappa då det löste sig! Även så ska vi på visning på en lägenhet på tisdag som vi hoppas att vi får! Känns som det börjar lösa sig ganska bra nu… Hade sådan panik ett tag…!

AnnaMoonshadow
2014-08-18 08:37
#4

#3 jag förstår den där paniken, har suttit i samma sits själv. Men det brukar lösa sig :) lycka till!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RedHood]
2014-08-18 10:30
#5

#4 Tack så mycket!
Nu är det bara våra gerbiler som måste byta hem då vi inte har möjlighet att ta med dom i flytten :( Har bara inte hittat någon om vill ta hand om dom…

Upp till toppen
Annons: