Annons:
Etiketteraktuelltnyheter
Läst 805 ggr
AnnaMoonshadow
8/4/14, 2:07 PM

Rykten om att Studio Ghibli ska stängas ner...

Den senaste tiden har det på olika ställen kommit uppgifter om att Studio Ghibli ska trappa ner sin verksamhet eller till och med lägga ner helt och hållet. ÄVen om inga officiella uppgifter ännu kommit tänkte jag att det kunna vara intressant att höra vad ni tror kommer hända och hur ni känner inför det?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
jossa5
8/4/14, 2:18 PM
#1

Det vore tråkigt, för jag gillar deras grejer! Men samtidigt kan det ju vara bra, för att då får deras verk behålla sin kvalitet, istället för att det kanske skulle bli sämre kvalitet framöver.
Jag hoppas ju dock dom fortsätter göra film, även om det inte kommer ut film särskilt ofta.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

TokyoWings
8/4/14, 4:17 PM
#2

Det var en felöversättning. Toshio Suzuki pratade i går om Ghibli och hur det är efter att Hayao Miyazaki slutade. De behöver göra "vårstädning" som han kallade det och ska se över företaget och tar därför en paus! 

En bättre översättning av Toshio Suzukis citat från en intervju i programmet Jounetsu Tairikutogs fram av animenewsnetwork:

"On what to do with Studio Ghibli's future, it is by no means impossible to keep producing[movies] forever. However, we will take a brief pause to consider where to Go from here." (Angående vad vi kommer att göra med Studio Ghibli's framtid, det är inte möjligt att fortsätta producera [filmer] för evigt. Däremot kommer vi att ta en kort paus för att överlägga hur vi ska fortsätta.)

Att de kanske måste stänga i framtiden är inte omöjligt, men just nu är det bara en paus.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
8/4/14, 4:18 PM
#3

Hela min feed var i morse full med folk som sa "rip Ghibli" och liknande… haha men hittade citatet som någon hade översatt helt galet..

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

AnnaMoonshadow
8/4/14, 8:11 PM
#4

#2 toppenbra förklaring. Exakt det jag hittat efter en del googlande också. Vi får hålla tummarna och hoppas på att de inte ännu behöver lägga ner iaf.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

TokyoWings
8/4/14, 8:14 PM
#5

Aa^^ Folk som panikar och sen inte googlar, har försökt sprida detta så gott jag kunnat x) haha nä men hoppas de kommer tillbaka snart! Dock har vi ju ronja rövardotter att se fram mot :D

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

TokyoWings
8/5/14, 1:19 PM
#6

http://kotaku.com/rumor-studio-ghibli-has-been-bought-1616209312 

Undrar om detta är sant. Att studio Ghibli ska bli köpt av samma företag som har rättigheterna för nya Sailor Moon (om jag inte minns helt galet). Hoppas de håller sig till den underbara konst de släppt hittills och bara hjälper dem hålla sig kvar.

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

Annons:
AnnaMoonshadow
8/8/14, 6:58 AM
#7

jag tror inte riktigt på det där. Läste nu på morgonen också om hur Hayao ska tillfälligt gå ur sin pension för att göra någon ny film åt företaget och få det på fötter. Tycker även det låter ganska långsökt! Ronja ser jag dock fram emot :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

TokyoWings
8/8/14, 10:29 AM
#8

Oh verkligen? :D Ja det vore ju underbart om han gjorde!

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

AnnaMoonshadow
8/10/14, 12:35 PM
#9

#8 jo, kan hålla med dig men samtidigt har han gjort sig förtjänt av att få vila. Företaget måste ju i framtiden kunna klara sig utan honom om de ska kunna fortsätta, han orkar ju inte hur länge som helst 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: