Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 897 ggr
00eme05
2014-07-17 22:02

Manga

Hej! Jag fick tips om att fråga om det är någon här på Japan iFokus som kan Manga? :) vill testa lite nya grejer och Manga har ju sitt "ursprung" från Japan ;) någon som vill dela med sig av teknik/program eller pennor ni använder? :)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-09-12 14:55
#1

Det beror helt på hur "seriös" du vill vara med det ^_^ De stora mangatecknarna använder ofta tusch, både i form av pennor och kakor. Det finns även många som idag ritar elektroniskt istället för förhand. Men vill du testa och träna är tipset att börja med blyerts. Mangaskaparna jobbar nämligen i flera steg, först skissas bilderna, sedan fylls figurerna i. Därefter läggs rasterna till… Egentligen är nog inte jag den bästa för att hjälpa dig med det här. Det finns massor med sidor och videos på nätet som man kan få inspiration ifrån! Och läser du Manga så får du automatiskt idéer och inspiration för att förstå hur du ska göra. Hittar du någon fin bild, varför inte försöka kopiera den? Sen är det bara att testa sig fram. 
här kommer några länkar som kan vara användbara:

länk1

länk2

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

DiamondIce
2014-09-12 15:33
#2

Jag använder Copic ciao pennor för färgläggning och diverse svarta pennor med olika penslar för tuschning, det är bara att prova dig fram och se vad du tycker bäst om! :) Som AnnaMoonshadow redan sagt så jobbar man i flera steg så det tar sin lilla tid att göra en ordentlig teckning, men med övning och tålamod kan det bli riktigt bra :) 

Om du vill se videos med olika tekniker så rekommenderar jag Sophie Chan och Markcrilley, de är duktiga på att visa hur man kan göra! Will Terrell är också bra på att förklara, men han ritar inte Manga

När det gäller vilka program man kan använda vet jag inte, men jag antar att vanligt Photoshop fungerar utmärkt? Om du har en ritplatta kan du ju använda den som vanligt oavsett vad du ritar? :)

Upp till toppen
Annons: