Annons:
Etikettövrigt
Läst 2870 ggr
[Wheels]
6/30/14, 2:57 PM

Onödiga saker...

Hej! Jag tänkte att man kunde ha en tråd där man skriver onödiga saker eller fakta. Så här kommer en! 

MVH

Wheels

Annons:
AnnaMoonshadow
6/30/14, 4:55 PM
#1

ohh, vilket roligt initiativ! här kommer då en: 

Den som gör rösten till Luffy i One Piece är en kvinna vid namn Mayumi Tanaka och som fyller 60 år i januari nästa år.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RedHood]
6/30/14, 7:15 PM
#2

#1 Det är awesome! Man tänker faktiskt inte på det :D

Visste ni att det finns en självmordsskog i Japan som heter Aokigahara. Ligger vid Mount Fuji. Folk åker dit mer eller mindre bara för att ta sitt liv. Sjukt deprimerande :(

[PeterWem]
6/30/14, 8:31 PM
#3

#2 Är svårt att ta sig dit utan egen bil eller cykel. Hade inte brorsan varit med och jag haft tre dagar över skulle jag nog gett mig på att vandra dit.

Upptäckte Ulrik Munther i Japans motsvarighet till tidningen Frida. Man flyr halva världen men likväl hinner han ifatt en.

[Wheels]
7/1/14, 8:17 AM
#4

#1 Tack! Tyckte att det behövdes en tråd där man kan skriva allt möjligt i ^_^

#2 Gud, vad hemskt med en självmordsskog! Usch, ryser av tanken…

[PeterWem]
7/2/14, 5:29 PM
#5

Kom på en nu som jag länge tyckt var märkligt. I Japan säger man att man stannar vid rött och går vid blått, även om trafikljuset är grönt.

KaiPon
7/2/14, 7:06 PM
#6

Aokigahara, eller självmordsskogen, är den näst mest använda platsen för självmord om jag inte kommer ihåg fel (efter Golden Gate bron tror jag), och i den skogen så finns till och med skyltar som ber de som kommit dit för att ta sitt liv att tänka om,  att de kan få hjälp, på både japanska och engelska. Har för mig att den är så pass populär just för att skogen ska vara så tjock och man lätt går vilse i den.

Men folk åker inte bara dit för att ta sitt liv; det finns folk som går dit bara för att plundra de döda kropparna, samt att det varje år görs en genomgång av skogen för att hitta de som tagit sitt liv i skogen. 

Kan inte lova att all denna informationen stämmer, det var ett tag sedan jag lästa om Aokigahara, men jag har för mig att det mesta ska stämma i alla fall.

Sen har vi ju det faktum att Issei Sagawa, efter att han blev frisläppt, har blivit en mindre kändis i Japan. Tror han kallas den Japanska kannibalen eller nåt. Kommer inte skriva exakt vad han gjorde, men ni kan ju gissa tre gånger vad som hände. Går inte in på detaljer, det får ni själva läsa på om, på egen risk så klart. Har för mig att han skrivit en del böcker om det, skrivit matrecensioner (I think) för nån japansk tidning, blivit bjuden som föreläsare och en hel massa andra grejer som bara är helt otroliga med tanke på vad han gjorde. What the hell Japan?!

Visste ni att Sadako från The Ring antagligen tar lite inspiration från legenden om Okiku? Mer specifikt, båda kastades ner för en brunn och återkom som onryō, vengeful spirits. Jag skulle själv inte bli förvånad om så var fallet, faktiskt. Och jag gillar själv legenden om Okiku, det är en av mina absoluta favorit legender.

Kan en hel del onödigt vetande om lite olika saker. Hehe. Mest om urban legends och mördare, för det är det som intresserar mig mest…. XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
KaiPon
7/2/14, 7:44 PM
#7

Issei finns med i boken Monster av Micael Dahlén, tillsammans med Wayne Lo, Charles Manson, Dorothea Puente och Peter Lundin. Issei's egna kapitel i boken är döpt "Den Japanska Jätten", men även i inledningen (så fint döpt "Åt Helvete") börjar med Issei.

Citat från boken;

"Han heter Issei Sagawa och är en av Japans största stjärnor. En idol av jätteproportioner i sitt hemland och känd över hela världen."
---
"Nästan bokstavligen från det att han lade från sig besticken efter sista tuggan har han livnärt sig på att berätta för världen om sitt kallblodiga mord och om de varmblodiga måltider som följde efter det."

Och den här killen får bilder skickade till sig av kvinnor som de tagit själva, ofta nakna. Och som sagt så satt han inte i fängelse länge heller.

Men är ni intresserade av detta som jag är, så rekommenderar jag starkt boken Monster. Den är väldigt bra, faktiskt. Och det är ett under att Micael faktiskt fick träffa Charles Manson själv. Det är ganska stort, faktiskt.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[RedHood]
7/6/14, 12:01 PM
#8

Här är en video om 10 Crazy Facts About Japan!

[RedHood]
7/6/14, 12:06 PM
#9

Här är en annan video, 10 Strange Japanese Inventions!

[RedHood]
7/6/14, 12:42 PM
#10

Slänger upp en till video! 10 Crazy Ice-Cream Flavours där Japan är med på listan med fyra smaker!

tlover
7/7/14, 4:53 PM
#11

Vid det japanska tehuset finns det traditionellt två Setsuin vilket ungefär betyder utedass, ett som används (som såklart hålls väldigt rent som allt i Japan) och ett som bara är för syns skull som man ska inspektera innan man går in i tehuset.

l'm back

Upp till toppen
Annons: