Annons:
Etikettcosplay
Läst 4385 ggr
[Wheels]
6/4/14, 11:44 AM

Vilken var/kommer att vara din första cosplay?

Heej! Jag såg inte att det fanns någon tråd där man kunde berätta om sin första cosplay så jag tycker att vi kör :) Ämnet är alltså vilken som var din allra första cosplay och vilket ditt första Con/event var :) 

Jag kommer att cosplaya för första gången den 2 Juli på Konnicon i Kristianstad. Jag kommer att vara Hatsune Miku.

Annons:
[RedHood]
6/4/14, 12:39 PM
#1

Jag har aldrig riktigt funderat på mycket cosplay då jag aldrig haft det som ett stort intresse men den senaste tiden har jag tyckt det verkar väldigt roligt!

Det första som kommer upp i mitt huvud är antingen Ciel eller Sebastian från Kuroshitsuji eller någon från Ouran Highschool Host Club, kanske Honey-senpai då. Tycker inte om att klä mig i kjol och liknande så män passar mig väldigt bra! Även ifall jag är kvinna 😎

[Wheels]
6/4/14, 2:11 PM
#2

#1 Åh, låter spännande! Vilket event hade du tänkt dig i fall du bestämmer dig för att köra på? ^.^

//Wheels

[RedHood]
6/4/14, 3:44 PM
#3

#2 Det enda eventet jag ens hört om är Närcon och det är från en tråd här så jag har faktiskt ingen aning! Jag kommer snart flytta till Helsingborg och vet inte om det finns något i närheten :)

[Wheels]
6/4/14, 4:09 PM
#4

#3 Okej! Jag tänkte själv först åka till Närcon men mina föräldrar tyckte att det var för långt att åka. Sedan står det en dag i tidningen att det ska hållas ett event i Kristianstad så jag blev helt överlycklig ^-^ 

Lycka till på eventet :D

MVH Wheels

[RedHood]
6/4/14, 5:18 PM
#5

#4 Vart finns Närcon? :) När ska det hållas i Kristianstad? :D Jag ska inte på något event men får tid att planera inför framtiden haha!

Azmaria
6/4/14, 11:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

min första cosplay var sommaren 2011. Då cosplayade jag Syd Korea från Axis powers Hetalia. :3

jag gick på ett finskt Konvent i Åbo som hette Finncon-Animecon. Det var ett jättestort Konvent eftersom finncon och animecon är ursprunligen två skilda Konvent, men de hade det året kombinera de två konventen tillsammans.

Superhärliga minnen~

Make Pasta not War, Vee~

Annons:
[Wheels]
6/5/14, 9:12 AM
#7

#6 Åh, vilken häftig dräkt :D

[Wheels]
6/5/14, 9:16 AM
#8

#5 Närcon ligger i Linköping ^.^ Konnicon i Kristianstad kommer att hållas den 2 Juli från 11.00 till 21.00. Det är gratis inträde och om man vill delta i en tävling kostar det 50 kronor om jag inte minns fel. Det skulle vara väldigt roligt ifall du kommer eftersom jag kommer att gå med min mamma då mina vänner inte delar mitt cosplay intresse :P 

Ha en bra dag ;D

[RedHood]
6/5/14, 9:29 AM
#9

#8 Jag jobbar då och har inte än flyttat 😕 Annars hade jag jättegärna velat gå! Hoppas de har något liknande snart igen så jag kan gå!

Ha en bra dag 😃

[Wheels]
6/5/14, 2:45 PM
#10

#9 Aha okej. Men vi kanske ses nästa år på Närcon? Jag ska fråga mina föräldrar i alla fall om jag kan åka dit nästa sommar  ^-^ 

MVH Wheels

[RedHood]
6/5/14, 3:39 PM
#11

Absolut! Satsar på att åka till någon Konvent nästa år och förhoppningsvis så ses vi då :D Finns det något Konvent på vintern?

[Wheels]
6/6/14, 9:41 AM
#12

#11 Det brukar ju vara Närcon vinter i typ Januari. Annars vet jag inte så många con som även håller till på vintern (jag är ganska ny i Cosplay-världen ^-^)

MVH Wheels

[RedHood]
6/6/14, 10:25 AM
#13

#12 Jag får hålla koll :D Du vet mycket mer än vad jag gör ;)

Annons:
[Wheels]
6/6/14, 5:48 PM
#14

#13 Ja, precis. Håll koll på deras hemsida. Den brukar vara ganska uppdaterad med info ^.^

Btw, min Hatsune Miku peruk kom igår. Känner mig så taggad! ^-^

//Wheels

[RedHood]
6/6/14, 7:16 PM
#15

#14 Får göra det! :3 Vad roligt! :D Får man se bild senare? :)

[Wheels]
6/7/14, 8:57 AM
#16

#15 Absolut! Det kommer upp en bild här så fort jag har fått dräkten också ^-^

// Wheels

[Outlawly]
6/9/14, 7:06 PM
#17

Första va i en skolmaskerad -07 då jag var Ash i pokemon, sjukt dålig. Senaste va 2011 uppcon då jag va Raichu gijinka. Är sugen på Comic con nu i höst :D Blir inte så ofta då jag inte känner någon med samma intresse

[EllenAlicia]
6/12/14, 12:00 AM
#18

har aldrig cosplayat :/ men hoppas jag gör nån gång  i framtiden. Då skulle jag vilja va L från death note. 

EDIT: eller nezumi från no.6

[Wheels]
6/14/14, 3:47 PM
#19

JAAA!!! Min Hatsune Miku dräkt kom igår! :D Är så sjukt taggad! Bild kommer upp när jag har fått ordning på min trassliga peruk ^_^

[Wheels]
7/2/14, 10:15 AM
#20

Ja!!! Idag händer det! Jag ska gå på mitt första Cosplay event i Tivoliparken i Kristianstad! Bilder kommer upp under dagen :)

Annons:
[Wheels]
7/2/14, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Min Hatsune Miku cosplay ^_^

KaiPon
7/2/14, 6:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Min första riktiga cosplay antar jag var av Andie från Overworld. Det var på StorCon förra året. :D I år gjorde jag en Uwakimono cosplay haha XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Azmaria
7/3/14, 11:00 PM
#23

#7 Man tackar~de var dessutom min första, helt sydda cosplay, det enda som var köpt var byxorna, skorna och linser. XD

#21 Whoa, va snygg cosplay, ojojojoj du har jättefint ansikte till miku X3

#22 ahahahh Awesomeness ti cosplay, det är sällan tycker jag att folk cosplayar från arister o band. Så det är supebra att det finnsn och andra  folk som gör att de blir "cosplay variation"~! :DD

Make Pasta not War, Vee~

KaiPon
7/3/14, 11:02 PM
#24

#23 Jag cosplayar för att jag tycker det är kul och cosplayar oftast folk jag ser upp till på nåt sätt. Bild på Uwakimono cosplayen kommer kanske senare, har inte den på datorn just nu. ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[RedHood]
7/3/14, 11:08 PM
#25

Jag har funderat lite mer! Jag har kvar mina alternativ som jag skrev i #1 men funderar kanske även på Kuchisake-Onna! Ääähh beslutsångest! Men har ett år på mig att planera, bestämmasig och köpa!

[Wheels]
7/4/14, 8:24 AM
#26

#23 Aw, tack så mycket! :3

KaiPon
7/4/14, 9:40 PM
#27

#25 ÅÅÅH KUCHISAKE-ONNA!!!! HjärtaHjärtaHjärta

Har några osplays till jag ska göra, varav två jag är jättepepp på att göra; Markiplier och That Creepy Reading. Pratar dessutom lite med That Creepy Reading på Skype ibland, så blir den av kommer han få se bilder XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
KaiPon
7/12/14, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Här har ni en bild på min Uwakimono cosplay. Byxorna gick sönder, sån tur har jag XD Jag står med kerbera nu, men har liksom inte en mycket bättre bild på datorn just nu. "Bättre" bild kommer upp senare om ni vill ^^

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[RedHood]
7/16/14, 10:16 PM
#29

Jag har sjukt beslutsångest… Jag tror inte jag vill gå som Ciel eller Sebastian från Kuroshitsuji som jag skrev i min första kommentar och när det gäller Kuchisake-Onna så kom jag på att jag inte kan ha en sax med mig som hon har pga det räknas som ett vapen och inte kul att göra en fake :(
VAD SKA JAG GÖRA?! Har faktiskt funderat på någon kvinnlig karaktär.

KaiPon
7/17/14, 2:35 PM
#30

#29 Fast Kuchisuke-onna visar u inte saxen från början, right? Annars skulle ingen våga gå fram till henne.

Also, gör du henne och jag ser det kommer jag se till att ha frukt och godis med mig som jag kan kasta på dig XD

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[RedHood]
7/17/14, 7:53 PM
#31

#30 Haha nej jag vet :) Men hade bara varit roligt att ha med och spela på! Riktigt komma in i rollen :) Hahah oh nej! XD Får vara beredd ;)

KaiPon
7/17/14, 9:22 PM
#32

#31 True. Jag skulle jättegärna göra typ Teke Teke eller möjligtvis Guren Onna, någon gång, men har ingen aning hur jag skulle göra Teke Teke, och jag har ingen aning hur man gör bärnnmärken i ansiktet, so… :/

Kanske får försöka med typ Aka Manto eller Toire no Hanako-san, dom är antagligen lite lättare att göra. XD

Förresten, angående sax grejen. Finns det inte leksakssaxar du kan använda då?

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[RedHood]
7/17/14, 9:57 PM
#33

#32 Absolut, Teke Teke hade varit rolig 😃 Har aldrig hört om Guren Onna innan men tror du kan hitta guider på nätet hur man bör brännmärken i ansiktet :)
Men Aka Manto eller Toire no Hanako-san är lite lättare men kan kännas lite tråkigt eller kanske bara för mig XD
Har inte tänkt på leksakssaxar! Ska kolla runt, tack 😃

KaiPon
7/17/14, 10:06 PM
#34

#33 Teke Teke skulle varit awesome. Okiku skulle också vara sjukt kul att göra.

Guren Onna kommer från en drama-serie med samma namn. Den var sjukt bra, fram tills slutet för mig (fortfarande sur över slutet, och jag och min kompis såg klart den i julas), men utöver det är den bra. Kuchisake-onna nämns i den och sådär, det är ganska coolt.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Annons:
[RedHood]
7/17/14, 10:19 PM
#35

#34 Ja, Okiku skulle varit awesome :)
Ah får kolla upp det!

KaiPon
7/17/14, 10:28 PM
#36

Okiku och Kaguya är mina favorit legender, faktiskt. :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

AilyAdams
7/29/14, 10:47 AM
#37

Har aldrig cosplayat, om inte maskerad räknas. Jag skulle vilja cosplaya Lulu från FFX om tillfälle och möjlighet gavs. 😍

 **************************
Heter det De eller Dem?

parsee
8/24/14, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Min första cosplay (som jag gjort själv) var på Närcon 2014. Det är en Pirate Heartless från Kingdom Hearts. ( ´ ▽ ` )ノ Jobbade in i det sista på den och är glad att den blev klar. Men fruktansvärt varm så kunde bara ha den på mig på scenen dessvärre…( p′︵‵。) Glömde ta fler bilder så har inte på mig gula armskydd på den här bilden!

AnnaMoonshadow
8/26/14, 9:10 AM
#39

Den var snygg!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Nyanpire
8/31/14, 1:38 PM
#40

Min första cosplay var Tomoyo Sakagami från Clannad. Jag cosplayade henne på mitt första Konvent Uppcon:12. ^_^

[RedHood]
9/1/14, 11:19 PM
#41

Jag funderar på att cosplaya någon från Girls und Panzer 😊

Annons:
[Wheels]
9/10/14, 6:49 AM
#42

Häftiga cosplays allihop! OMG har du gjort den helt själv? Var det inte svårt? :O

Upp till toppen
Annons: