Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 1407 ggr
[Wheels]
6/2/14, 12:18 PM

Sweet lolita!

Hej! Jag funderar på att eventuellt byta stil till Sweet Lolita, men jag vet inte så mycket om denna klädstilen mer än att den är väldigt söt och gullig. När började stilen? Vem är "skaparen"? Är mycket tacksam för svar och gärna en snabb förklaring vad Sweet Lolita innebär :D

MVH Wheels

Annons:
Tanjis
6/2/14, 12:27 PM
#1

Det finns ju andra Lolita stilar som inte är så babyliknande, en hel uppsjö faktiskt. Kollapunk Lolita, goth öolita och så. Alla stilarna är söta men om jag får säga min åsikt så ser sweet lolitas så menlösa och töntiga ut, ingen som helst girl power

AnnaMoonshadow
6/2/14, 12:31 PM
#2

Vi har en artikel om lolita som du kanske ska kika lite på? Men kort och gott kan man säga att den växte fram under 80-talet i Harajuku. Det finns ingen specifik skapare bakom stilen. 

Lolita generellt kännetecknas av inspiration från västerländskt mode under 1700- och 1800-talet och jämförs ibland med söta porslinsdockor. Detta är också normen man vill uppnå. När det gäller just sweet Lolita går kläderna i söta glada färger så som rosa, ljusblått, gul och ljus lavendel. Även mönstren, dekorationerna, trycken och accessoarerna utgår från ordet "söt (sweet)" och är i olika pastellfärger. I artikeln hittar du några bilder som exempel.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Wheels]
6/2/14, 1:51 PM
#3

#1 Tycker även att punk Lolita verkar spännande att byta till men jag får se vad jag väljer :3

#2 Åh, vad bra med en artikel! Ska kika lite närmare på den och tack för informationen :D

hanna12351
6/24/14, 4:57 PM
#4

varför inte båda? de har jag:)

Upp till toppen
Annons: