Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 1302 ggr
AnnaMoonshadow
5/20/14, 8:00 AM

Närcon 2014?

Hej! jag tänkte kolla om det är några fler här som planerar att gå på Närcon i sommar? Vad ser ni i så fall fram emot? Är ni peppade? Några problem kring planerna?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
parsee
5/20/14, 4:22 PM
#1

Men åh vilken bra video! Haha! 

Jag ska till Närcon i sommar, blir också mitt första Närcon någonsin (/^▽^)/ Ska dit med två vänner, en har varit där innan så det känns bra så man har lite koll.

Ser nog mest fram emot cosplaytävlingen då jag har anmält mig i novice (nybörjare) kategorin och det blir även min första egengjorda cosplay (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ Så nu måste jag verkligen se till att bli klar! Har dock inte råd med material till min cosplay så är lite nervös hur det ska gå, vill ju verkligen att det ska bli så fint som det bara går (⊙︿⊙✿) Har även scenskräck men det handlar om 10-20 sekunder där uppe så det blir nog kul ändå! 

Ska du också dit? (≚ᄌ≚)ℒℴѵℯ❤

Humbugg
5/21/14, 2:02 AM
#2

Hehe med den videon kan man ju inte tacka nej till att besöka Närcon ;D

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

AnnaMoonshadow
5/21/14, 10:51 AM
#3

Nä håller med er båda, videon är asbra :D de har fler väldigt bra faktiskt ^_^ 

planen är att jag ska dit men jag har ännu inte införskaffat biljetter. Mitt resesällskap har lite krångel med att få ledigt från jobbet och jag vill inte sitta där ensam liksom :P Cosplayen är alltid roligt! Tv-spelsrummet och brädspelsrummet och kpop-karaoken  lika så ;) Dessutom kommer ju Eat Your Kimchi till Närcon i sommar så det vill jag inte missa!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
6/2/14, 8:53 AM
#4

Nu har jag, sambon och några vänner bokat biljetter! Hoppas vi ses där!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[RedHood]
6/4/14, 10:12 AM
#5

Det ser så roligt ut! Önskar att jag kan gå på det eller något liknande i framtiden!
Ni får gärna lägga ut bilder hur allt såg ut! 😃

AnnaMoonshadow
6/4/14, 10:39 AM
#6

#5 Jag planerar nog att skriva något kort om mina äventyr där så du kommer få en del bilder utan problem 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
iWontBite
6/4/14, 11:41 AM
#7

Jag vill dit, men priset för vandrarhemmet är så dyrt när man är själv och eftersom jag är så sent ute så hittar jag ingen att dela med. :/ Jag kan inte riktigt bestämma mig om det är värt det. Över huvud taget, Närcon har blivit väldigt dyrt de senaste åren. Jag har väll alltid sagt att det är mitt favoritkonvent, och det är det, men det börjar bli lite galet med så väldigt mycket folk och pengar. Det brukade ju vara att Uppcon var dyrt (och överfullt) och de skulle inte vara som Uppcon, men de är ju på väg dit. Haha det var mitt klagomål, men ja jag vill ju dit och hoppas det löser sig så ;) Jag är faktiskt med i en av videorna, pePp

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

AnnaMoonshadow
6/5/14, 8:10 AM
#8

#7 jag förstår vad du menar. Jag har tur när det gäller sånt, bor i en stad inte så långt ifrån så vi åker bil till Linköping. Dessutom har jag vänner som pluggar där och kommer bo hemma hos en av dem gratis. Så för min del är det bara inträdet som kostar. 

Att det är så stort visar ju bara på att det är uppskattat, alla vill dit. Och när det är så mycket utrymme och människor man måste ha reda på blir det lite dyrare :/ Närcon har ju fått tagit över lite efter Uppcon så man kan inte mer än förstå varför det är så. Samtidigt tycker jag att Närcon har lyckats hålla sin profil ändå. De har mycket utomhusaktiviter så som pool och vattenkrig, och de har fortfarande områden där man mer kan "hänga" med sina vänner än koncentrera sig på aktiviteter hela tiden ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

iWontBite
6/7/14, 12:32 AM
#9

#8 Lyxigt! :P Ja, Närcon är mycket bättre än Uppcon ^^ Det finns ju ett stort utomhusområde, och det är inte tätt inhägnat. Hoppas bara det går att vara inne också i år utan att trängas med alla. De hade ju flyttat på Artist Alley ganska långt ner mot sovsalarna tyckte jag? Det öppnar ju upp lite. Jag tycker inte att de ska släppa så många biljetter till att börja med eftersom det inte är i proportion med hur många som kan ta del av deras aktiviteter, men det får man väll tycka olika om. ;)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

iWontBite
6/7/14, 12:35 AM
#10

Glömde säga att jag bokat vandrarhem nu så jag kommer :D lite ångest över alla pengar, men jag hoppas att det är värt det ♥ Kommer vara skönt att ha egen dusch lch slippa köer till toalett haha

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

AnnaMoonshadow
6/7/14, 2:55 PM
#11

#10 pengarna känns alltid lite drygt :/ vi körde vandrarhem någon gång till Uppcon, mycket trevligare än sovsalar och som du säger, smidigare med toalett och dusch ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tusstuss
6/9/14, 12:47 PM
#12

Självklart att man kommer på NCS! :D

Portal Is Love, Portal Is Life.

Upp till toppen
Annons: