Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japanska - Hjälp med översättning

Översätta?

2014-05-07 20:55 #0 av: PrincessYume

Då min japanska inte är speciellt bra - och jag är väldigt nyfiken på vad det betyder, så frågar jag er här. 

''Kono kanashimi ga itsuka owaru no ka?

Jibun no jinsei no imi wo sagashiteta

Itsumo soba ni iru so shinjitetanda

Boku wa ima, mou ikitakunainda''

Är en bit från 'Before I fade away - YOHIO''. (Jag har tyvärr inte kanji-tecknen för texten). Jag är lite nyfiken på vad det betyder, folk har bara sagt att det är någonting mörkt och sorgligt. Någon här som kan översätta åt mig? c: 

Anmäl
2014-05-07 21:13 #1 av: Lia

Det måste ju betyda något sånt här, som google translate vill pracka på en, i alla fall: Tummen upp

"Denna dag av sorg är den 5: e slut? 
Jag letade efter meningen med mitt liv 
Jag var inte att dess du är alltid nära 
Nu vill jag inte gå igen jag ska"

Och så lite bättre svenska på det, skulle jag tro! Har man hört resten av låten kan jag tänka mig att det är lättare att förstå (=

Söker du vänner? Klicka här!

Borderline & Depression & Goth & IBS & Social ångest & Vänskap Gapskrattar

Anmäl
2014-05-08 06:01 #2 av: SHIAWASE

Hej! Här är översättning

När kommer den sorg jag känner att ta slut?
Jag har letat efter meningen med mitt liv
Jag trodde att du alltid skulle finnas vid min sida
Jag vill inte leva längre

Sajtvard, Law Of Attraction iFokus

Anmäl
2014-05-09 02:58 #3 av: PrincessYume

1# och 2# Tack för hjälpen! Det är verkligen en sorglig låt.. 

Anmäl
2014-05-09 12:36 #4 av: PrincessYume

Juste en sak till.. har en fråga till ang. ''Boku wa ima'' Boku är ju maskulint (tror de heter så), ska man ändra det till typ watashi om man är tjej? *öhö inte pluggat japanska på månader xd* 

Anmäl
2014-05-09 14:29 #5 av: alltidsiames

Man hör tuffa tjejer skämtsamt kalla sig boku, men mjukare tjejer säger atashi eller watakushi.

Anmäl
2014-05-11 12:58 #6 av: SHIAWASE

Tjejer säger inte Boku, det finns yngre tjejer som andvänder det som #5 säger, men aldrig i vanligt tal,,

Killar kan dock använda watashi.

Det vanligaste för tjejer, kvinnor är watashi.

Sajtvard, Law Of Attraction iFokus

Anmäl