Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 689 ggr
unicornbat
5/4/14, 9:31 AM

Snälla hjälp?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltså, ni alla vet vem Jenziih är. Det är jag ganska säker på, men nu behöver jag liiite hjälp här.. Om någon här är bra på hårstyling osv, hur gör man denna frisyr? Tacksam för svar

Annons:
AnnaMoonshadow
5/4/14, 3:52 PM
#1

Hmm… Du kommer säkerligen behöva en kam, hårspray, en plattång och någon form av vax eller fixerande gelé. ta små sektioner av håret, så som du vill ha dina "spikes" och kamma försiktigt mothårs så att partierna delar på sig och du får in lite volym i botten. Platta en sektion i taget så du får dem raka och starka. Här kommer hårspayen in i bilden. Därefter använder du vaxet för att tydliggöra spikesen, klumpa samman i lagomt tjocka spikes.

Det är svårt att helt och hållet vägleda genom text, mycket handlar om att testa sig fram. Det finns dock väldigt många bra videos på youtube om hur man kan stylea visuel kei/jrock-hår, vi har en del i vår spellista på youtbe t.ex. Jag slänger med en video här i inlägget också. Hoppas du har fått lite vägledning av det här 🙂 Lycka till!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
5/4/14, 10:33 PM
#2

Ingen aning om vem den personen är, men lättast är typ att klippa "pottfrisyr" och sedan styla det med en otrolig mängd vax och dylikt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: