Annons:
Etikettövrigt
Läst 2657 ggr
tlover
2014-05-01 15:13

Japantema fest

Nu i Maj fyller jag ju år och eftersom alla i min familj älskar min Sushi hade jag tänkt ha Japantema på min födelsedagsfest.

Det jag tänkt hittills är Sushi (ovo-vegetariskt) med minst 2 sorters Te, rullad omelett och förvälld spenat m sojasås och rostade sesamfrön om det kommer folk som inte riktigt gillar Sushi el nori (och det går snabbare att göra) och såklart sojasås, Wasabi och gari till.

Dango (vit och grön) till efterrätt (antagligen med honung på, jag tror det skulle bli mest uppskattat)

Sen antingen en el två av Bleach filmerna, nån Japansk samurajfilm, skräckfilm el ouran high school hoast club maraton antagligen med wasabinötter el liknande till.

Nån mer ide (som helst inte är så svårt att göra eftersom sushin kommer ta evigheter att göra).

Det kommer antagligen komma folk mellan 17 år (yngsta kusinen) och 53 år (mamma, som älskar min Sushi, hon äter lätt minst 20 bitar själv) så alldeles för barnsligt kan det inte vara.

l'm back

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-05-02 07:47
#1

jag kan inte såhär på rak arm komma på något mer. Jag ska fundera lite så återkommer jag om jag kommer på något bra :D i övrigt låter det som en riktigt tevlig födelsedag!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Stiw42
2014-05-13 21:49
#2

Håll en teceremoni

tlover
2014-05-14 07:58
#3

#2 jag har varken allt som behövs, nog mycket övning eller intresse bland mina gäster.

Jag har betstämt en annan efterrätt (matchaglass istället för dango) både för att jag tror att det går hem bättre och för att det blir enklare då jag kan göra matchaglassen i förväg men inte dangon.

l'm back

AnnaMoonshadow
2014-05-14 08:35
#4

machaglass är gott! så jag tycker det var ett jättebra val!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Upp till toppen
Annons: