Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japan.ifokus

Japan day

2014-04-03 15:17 #0 av: sao_ming

Hej!

Jag undrar om det är någon som är intresserad utav att ha en japansk dag? Men det menar jag att man träffas ett gäng, dricker te ev. teecermoni, läser/berättar för varandra om Japan och om sina resor man gjort dit (om man nu gjort några), tipsar andra om Japanska saker/maträtter, bakar kanske något japanskt bakverk ihop eller äter på en japansk restaurang.. ja allt som har med japan att göra. Bara för att vi äskar Japan och vill uppleva det hemma!

Man skulle kunna träffas kontinuerligt 1 gång/per månad o lära känna varandra och "leka" Japan en hel dag? :)

Om man inte vill ha okända folk hemma hos sej i början så kanske man kan träffas på ett fik eller alt. hyra en lokal.

Anmäl
2014-04-03 18:46 #1 av: [RedHood]

Jag hade varit intresserad! Klart det handlar ju om vart man bor så att man inte behöver lägga en förmögenhet varje månad Glad

Anmäl
2014-04-03 18:53 #2 av: AnnaMoonshadow

Det låter faktiskt roligt Glad men som sagt, det beror på vart alla bor

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2014-04-03 20:45 #3 av: sao_ming

ok. jag bor i Stockholm. vart bor ni andra?

Anmäl
2014-04-03 20:59 #4 av: [RedHood]

#3 Jag bor i Varberg och kommer flytta snart till Helsingborg så jag kan inte tyvärr :/

Anmäl
2014-04-03 21:31 #5 av: Tilde

Det skulle vara roligt... Men jag bor i Köpenhamn och kan endast ta mig till Malmö... Gapskrattar

♥ Tilde

Anmäl
2014-04-04 20:48 #6 av: sao_ming

Fasen va synd att vi alla bor så långt ifrån varann :(

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.