Annons:
Etikettertv-speldataspel
Läst 1312 ggr
AnnaMoonshadow
2014-04-02 08:16

Tipsa favoritspel

Tänkte att vi behöver en tipsa-tråd för spel också! Här skriver man ett tips åt gången. Varje tips bör innehålla en kort beskrivning av spelet, vilken genre den tillhör och kanske lite varför man gillar det. Försök undvika spoilers. En trailer eller dylikt från Youtube får också väldigt gärna följa med 🙂

Jag tänker inte klaga om det publiceras speltips som inte är japanska (även om de japanska kanske bör vara i fokus) då jag anser att intresset ändå kan stämma överens med sajten oavsett vart spelet är skapat.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
MatildaSjöberg
2014-04-15 02:11
#1

Final fantast 13 serien! Många hatar den, tycker dock det är ett bra spel om man är lite nybörjare 😀

kotarou
2016-02-17 16:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mitt speltips Chrono trigger till super nintendo. Spelet är japanskt från början, släpptes i USA. Men aldrig tyvärr i europa, spelet är om killen chrono som stöter(bokstavligt krachar in i henne) på en tjej på en festival. De slår följe och ser på den nya uppfinningen teleportalen.

Efter att tjejen (som du får döpa) provar på portalen öppnas det en dimensionell port och tjejen försvinner. Chrono följer efter……

Lämnat lite detaljer, men det beskriver ungefär spelet och avslöjar inte mycket =)

Har man tillgång till en xbox eller playstation 3. skulle jag vilja rekommendera eternal sonata.

Ett turbaserat rollspel, där får följa fredric chopin (är det rätt stavat?) liv och vad han drömmer på sin dödsbädd. Chopin var en känd piano kompositör, så du får en historielektion samtidigt som du spelar ett bra rollspel, samt får höra stycken ur hans låtar.

sjukkatt
2016-02-18 20:23
#3

Skulle vilja tipsa om Ni no kuni, ett gulligt äventyrsspel som Stuio Ghibli varit med och tillverkat.

Handlar om en liten pojke som, ger sig ut på äventyr i en fantasivärld.

kotarou
2016-02-19 13:36
#4

ah bra tips, ett av de spel jag ska prova när min ps3a har lagats.

[Sandi92]
2016-03-01 15:08
#5

Jag vill också tipsa om Ni No Kuni: Wrath of the White Witch till PS3. Oerhört vackert spel. Det påminner lite om Pokémon då det finns en massa varelser kallade Familiars som man kan fånga/tämja och som kan hjälpa en i strider. De kan också utvecklas till starkare Familiars, precis som Pokémon. Det här är dock den enda saken i spelet som påminner om Pokémon. När det gäller story, värld och annat så är det väldigt annorlunda.

Jag har även versionen till Nintendo DS. Dock så finns det bara på japanska, men det funkar även om man inte kan språket med hjälp av internetguider. Det skiljer sig ganska mycket från PS3-versionen.

AnnaMoonshadow
2016-03-01 16:50
#6

#3 & #5 toppenbra tips! Ett Ni No Kuni 2 är ju på gång också :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
kotarou
2016-03-02 21:28
#7

hmm får man vara så fräck och säga att ni no kuni redan blivit tipsat av sjukkatt. men lite mer info fick man ^^

[Sandi92]
2016-03-02 22:44
#8

#7 Det var därför jag skrev att jag "också" ville tipsa om det. Tyckte det var väldigt lite info plus att inget videoklipp var bifogat.

kotarou
2016-03-03 05:58
#9

ah jag läste också som att du också vill lägga till dit tips. typ jag vill också vara med, så jag lägger till det här =)

[Sandi92]
2016-03-03 13:27
#10

Nästa spel jag vill tipsa om är Folklore till PS3.  Precis som Ni No Kuni är det ett visuellt vackert spel, plus att man även här kan tämja/fånga olika varelser (Folks) som hjälper en i strid. Det har intressant story och kul gameplay. Ett av de bästa exklusiva spelen till PS3 i min mening.

Upp till toppen
Annons: