Annons:
Etikettcosplay
Läst 2222 ggr
LindaNov
2014-03-28 15:07

Cosplaymic.com en bra onlinebutik?

Hej jag undrar om det är fler här som handlat av cosplaymic och om det är en seriös onlinebutik. Trevlig helg alla!

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-03-28 17:19
#1

Jag personligen har ingen aning då jag inte handlat hos dem. Jag försökte googla lite och hittade inget som talade emot butiken, annars brukar det alltid finnas negativa reviews att läsa om folk är missnöjda.

Det man kan kika lite på är hur butiken hanterar betalningar, frakt och garantier för att på det viset försöka avläsa trovärdigheten hos sidan. Exempelvis är det alltid tryggare att handla med exempelvis paypal än med visa-kort då butiken inte får några kortuppgifter. Man kan också kolla vilket säkerhetsskydd de har på sina köp och vad de erbjuder för service om varan skulle vara defekt. Har de tydliga kontaktuppgifter på sidan? Går det att läsa kommentarer och FAQ om produkter och frakten? Går det att spåra paketen? (det brukar sällan gå om man beställer från utlandet…) Verkar de ha starka rutiner om ett paket skulle komma bort?

Känner du efter att ha kollat de sakerna att de är trovärdiga så kanske du vågar testa att handla där? Kom dock ihåg att utländska webshoppar inte kan räkna ut om du blir tvungen att betala tull för paketet eller inte, det är en avgift som tillkommer i Sverige :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

LindaNov
2014-03-29 07:16
#2

Jag har beställt nu och uppdaterar här sen hur det gått;)

LindaNov
2014-04-03 10:14
#3

Uppdaterar efter 4 arbetsdagar som gått förutom beställningsdagen. Jag fick först ett kollinummer som inte gick att söka på, sen ett annat med samma problem. 9-11 dagar skulle det ta och tar det längre tid ska jag kräva tillbaks fraktsumman. Håll tummarna så får vi se. Valde man 19-22 dagar var frakt gratis.

Upp till toppen
Annons: