Annons:
Etiketterjapanskaspråkstudieröversättningar
Läst 3639 ggr
Ozezz
3/24/14, 2:09 PM

Japanska läroböcker?

Någon som vet några bra läroböcker om man vill lära sig japanska? Gärna där man kan sitta och fylla i och öva på att skriva. Är rätt haj på att prata… men usel då det kommer till att skriva. Så nu blir det att ta tag i detta en gång för alla :P Sååå tips på läroböcker tack :D

Annons:
[RedHood]
3/24/14, 7:06 PM
#1

Jag vet inte hur böckerna är men jag kan tipsa om WhiteEnglishGirl på youtube, hon har gjort en video där hon förklarar hur hon lärde sig och har tips på böcker i beskrivningen. Här är videon.

Hon tipsar även om en hemsida som heter memrise.com och jag tycker personligen den är jättebra!

tlover
3/25/14, 8:09 AM
#2

"An intergrated course in elemenary Japanese" /"Genki" från the Japan times.

Den tycker jag är väldigt bra och det finns både en "kursbok" och en "arbetsbok" (och det hör en CD till)

l'm back

tlover
3/25/14, 4:29 PM
#3

Hittade genki här på Japan i fokus så jag tänkte på dig, jag har ju redan så jag behöver inte köpa nya.

l'm back

Ozezz
3/25/14, 4:52 PM
#4

SUPER! Tusen tack båda två🌺

MatildaSjöberg
3/30/14, 1:35 PM
#5

Genki! Lärobok och övningsbok, de har vi på Göteborgs uni, SJUKT bra! Lärt mig massor! Sen har vi Kanji böcker som heter kanji… Finns på Sci fi bokhandeln, ända problemet, ganska dyra 😕

MatildaSjöberg
3/30/14, 1:36 PM
#6

Genki! Lärobok och övningsbok, de har vi på Göteborgs uni, SJUKT bra! Lärt mig massor! Sen har vi Kanji böcker som heter kanji… Finns på Sci fi bokhandeln, ända problemet, ganska dyra 😕

Annons:
[RedHood]
4/12/14, 4:33 PM
#7

Hittade lite mer tips om websidor och böcker!

Calcifer
4/13/14, 11:53 AM
#8

Vi använder Minna no nihongo, och jag tycker den serien är fantastisk. De har en arbetsbok, en kanjibok och även en med engelsk översättningar i och grammatikförklaringar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

MatildaSjöberg
4/14/14, 12:10 AM
#9

Minna no nihongo är åxå bra, den hade vi på gymnasiet .😉

Upp till toppen
Annons: