Annons:
Etikettermatdryck
Läst 2275 ggr
tlover
2014-03-24 13:09

Recept sökes - Japanska tekakor

Hej

Vet ni om några bra recept på "tekakor" (dvs kakor man äter till Te, gärna Matcha inte kanor med Te i… eller ja det skulle vara kul också men säg vilken det är) och annan "temat" som jag kan testa 🙂

Helst nått som är vegetariskt (jag tror dom flesta är det), mjölkfritt och nöt/mandelfritt men jag kan testa andra recept också och tvinga min man att testa 😃

l'm back

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-03-25 07:14
#1

Det du är ute efter är någon form av wagashi. Om några dagar kommer det en artikel i ämnet men dock har jag inga recept att delge i artikeln. Det finns dock en hel del på youtube, t.ex. denna Daifuku. En Daifuku är alltså en sorts Wagashi. kolla annars wikipedialänken och leta efter det du skulle vilja göra och sök sedan efter den :D Även dango-recept är lätta att hitta:

===

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tlover
2014-03-25 07:34
#2

#1 tack, det blir mycket lättare att söka med rätt namn 🙂

l'm back

tlover
2014-03-27 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

testat men jag tror jag gjorde fel (men tack vare googlande vet jag hur jag ska göra rätt nästa gång) så dom kokade för länge (och det tror jag påverkade koncistensen)

grön: Matcha Dango m honung

vit: vanlig vit Dango med mitarashisås

l'm back

[Skörbjugg]
2014-03-27 17:25
#4

#3 Såg om inget annat väldigt fint ut! :)

AnnaMoonshadow
2014-03-27 18:50
#5

Håller med #4, ser jättebra ut :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

tlover
2014-03-27 18:56
#6

#4 #5 det är därför jag vågade visa bild 😃för det såg i alla fall bra ut.

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: