Annons:
Etikettcosplay
Läst 644 ggr
[Wheels]
3/21/14, 12:58 PM

Ny i Cosplay-världen!

Hejsan! Jag har nyligen blivit intresserad av cosplay :) Jag undrar om det är något speciellt man ska tänka på innan man ger sig ut på sitt första cosplay event? Är mycket tacksam för svar och tips :)

MVH

Wheels

Annons:
parsee
3/21/14, 4:13 PM
#1

Heej! Vad kul att du är intresserad av cosplay! Själv är jag nybörjare men tänker satsa på att vara med i Närcons Novice cosplaytävling i sommar vilket också blir mitt första Närcon

Vilket Konvent tänkte du gå på? Tips är att ha med sig en vän även om man såklart kan gå själv också. Det känner du nog bäst själv hur du vill göra^^ Om du ska cosplaya och göra egen dräkt eller köpa, se till att planera/beställa i tid! Det är inte kul att stressa dagen innan konventet>__< 

Hemsidan för det konventet du ska gå på har säkert tips på vad som är bra att ha med sig om man t.ex. ska sova borta mm. Så kolla det med! 🙂

[Wheels]
3/22/14, 9:20 AM
#2

#1

Hej! Jag hade precis som du planerat att vara med i Närcons cosplaytävling :) Jag har för tillfället inga nära vänner som delar mitt cosplay intresse men jag får se om jag åker själv eller inte. Jag har redan nu börjat att planera en dräkt (jag vill cosplaya som Nana Osaki) så förhoppningsvis hinner den bli klar tills dess :3

Tack så mycket för snabbt svar, det uppskattas mycket! :D

MVH 

Wheels

parsee
3/22/14, 10:47 AM
#3

Åh, men vad kul att du ska på samma Konvent! (ノ´ヮ´)ノ*:・゚✧ Hoppas du hittar någon att åka med också, om du bor på konventet så kan det ju vara skönt att ha med sig en nära vän. Sen finns det säkert forum, eller Facebook som du kan hitta några att åka med om du nu väljer att åka dit själv. ( ´ ▽ ` )ノ  Jag funderar på att söka som volontär, men det skulle vara kul att träffa dig också! Vi kanske ses på tävlingen ;) Själv kommer jag cosplaya en Pirate Heartless från Kingdom Hearts, vilket också blir min första cosplay! Om du har några frågor eller, bara vill prata cosplay så är du välkommen att skicka ett PM!  (。◝‿◜。)

[Wheels]
3/23/14, 2:38 PM
#4

Jag hoppas också att jag hittar någon som vill följa med ^.^ Vad roligt att du kanske blir volontär! Vi kanske ses i sommar? ;) Vad kul att vi båda ska på vår första cosplay, hihi :3

Tack för snabbt svar och hoppas att vi ses!

MVH

Wheels

Upp till toppen
Annons: