Annons:
Etikettcosplay
Läst 863 ggr
Lizelda
2014-02-26 09:58

Inspiration och råd!

Hej!

Jag har cosplayat på uppcon en gång men efter det så blev det inget mer med det… Jag tycker om att arbeta med händerna och sånt men blir lätt ofokuserad och tappar då intresset. Nu vill jag börja cosplaya på riktigt så har ni några tips på enkla men snygga saker som man kan göra? Skulle nog vilja cosplaya något ur Bleach, One Piece, Naruto eller någon Ghibli-film. Skicka gärna länkar på mönster och dylikt som man kan förstå >.>

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-02-26 14:29
#1

Hmm… vill man göra det enkelt för sig, när man själv inte är så van att sy och pyssla även om man tycker det är roligt, kan man välja att utgå ifrån karaktärer med kläder som är rätt "vanliga". Alltså kläder som man kanske inte behöver sy upp helt från början utan istället kan ändra utefter behovet. Till exempel skulle jag kunna tänka mig att man kan gör aflera av Bleach-karaktärerna utifrån deras "vardagsklädsel" och T.ex. Luffy från One Piece har ju sin upprullade byxor och väst.

Sen tror jag också det är lättare att vara motiverad till att göra en cosplay om det är en karaktär man verkligen gillar. Jag tror inte alls på att bara göra en för att den är snygg eller för att man passar som den karaktären utifrån sitt utseende. Man ska brinna för det man gör, då blir det bättre och lättare att göra.

Har man verkligen svårt att ta sig i kragen kan det även vara väldigt roligt att göra en cosplaygrupp och tillsammans med sina vänner göra olika karaktärer ur samma serie. Då blir man uppmuntrad av varandra samtidigt som man kan hjälpa varandra när man stöter på problem.

Tyvärr har jag inga klara förslag utöver det jag redan skrivit. Känn dig för, sök en del bilder på de karaktärer du gillar och utgå ifrån de. Sen kan du leta dig vidare efter mönster och tips från andra som gjort samma/liknande cosplay.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lizelda
2014-02-26 15:59
#2

Tror tyvärr inte att det finns några som är intresserade av cosplay där jag bor… Bor i en liten håla där ungdomarna super, knarkar och ligger runt hela dagarna istället för att cosplaya >.> Men kom faktiskt på att jag nog har en halvfärdig Lolita klänning i garderoben som kanske till och med passar mig så ska kolla ifall jag kan orka göra färdigt den :3

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

AnnaMoonshadow
2014-02-26 16:43
#3

ohh, lolitaklänningar är så fina! Du kanske kan se om du hittar några via internet då? Här på JiF kanske? man kan ju hålla bra kontakt och peppa varandra över mail, webcam och chatt också så man behöver inte vara på samma ställe. Då kan man ju instället bestämma att mötas upp på Konvent m.m. ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lizelda
2014-02-26 17:19
#4

Hm.. Mjo… Det vore ju en ide fast är inte världens bästa på att hitta folk >.>

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

AnnaMoonshadow
2014-02-27 14:42
#5

Lägg in en kontaktannons här och kolla om du får napp då? :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lizelda
2014-02-27 17:19
#6

Får nog testa det ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Upp till toppen
Annons: