Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 2076 ggr
[Skörbjugg]
2014-02-20 15:25

Tips anime

Hej sajten! 👋

Tänkte att man kan skriva in sina bästa tips på animeserier här! 🥳(försökte söka på sajten efter någon passande tråd, men tyckte inte att det fanns någon som riktigt passade. Annars är det bara att ta bort min tråd)

Jag kan börja med några jag tycker är riktigt bra.

- Attack on Titan (2013)
Har själv bara sett 3 avsnitt än så länge, men den är riiiktigt bra. Och läskig. Vill man se den kan man streama den på amerikanska Netflix. 👍

- Sakamichi no Apollon (2012) engelsk titel "Kids on the slope"
En fin serie om en kille som går i skolan. Väldigt finstämd och det är en upplevelse att titta på serien, som jag minns det.

Man kan även kanske tipsa om sidor man kan streama avsnitt ifrån? Jag brukar för det mesta hitta saker på den här sidan: http://www.gogoanime.com/
Där finns en flik som heter "new series" där man kan hitta väldigt mycket spännande färska grejer (bl.a. så jag kom i kontakt med Sakamichi no Apollon)

Jag återkommer säkert med fler tips sen, men ni kan väl tipsa lite under tiden? ^^

Annons:
[Sandi92]
2014-02-21 00:30
#1

Aishiteruze Baby

Azumanga Daioh

Clannad

Death Note

Ginga Nagareboshi Gin

Higurashi no Naku Koro ni

Ichigo Mashimaro

Inuyasha

Kino no Tabi: The Beautiful World

Myself ; Yourself

School Days

Strawberry Panic

[Skörbjugg]
2014-02-21 02:56
#2

Vill du skriva lite varför du tycker att serierna är bra också? Tänkte att den här tråden kunde vara liiite utförligare än att man bara skriver en lista rätt upp och er 🙂

[MsHammer300]
2014-02-22 10:15
#3

Yay attack on titan :DD

Sword art online

Jag tycker animen är känslofylld och vacker… den är ba med andra ord XD kan också lägga till att animen är gjord utifrån en novell någon japansk man skrivit c:

Corpse party

En läskig Anime och BLODIG! Rekommenderar dock mangan då animen går över styr (den stämmer inte riktigt med spelet, som både mangan och animen baseras på) och så varar den inte så länge heller XD

Kommer inte på fler just nu :P

[Skörbjugg]
2014-02-23 09:59
#4

#3 Oj, jag har aldrig hört talas om dessa. Nu måste jag kolla upp dem. :3

Jag har ett annat tips:

-Princess Jellyfish (2010) _japansk titel "Kuragehime"
_Har i vanlig ordning inte sett klart serien, men den har enorma potential! Mycket fin och bra vardagsanime som handlar om en tjej och hennes tjejkompisar, som är väldigt mycket otaku, och hur de hanterar vardagens problem, som t.ex. att vistas ute bland folk. :) Låter kanske inte så spännande, men det är den! Finns BL.a. att se på amerikanska Netflix!

[MsHammer300]
2014-02-23 10:17
#5

#4 då har jag något att göra idag ^ ^ har varit så uttråkad och har inte hittat någon bra Anime att kolla på, denna kanske passar mig :3

[Sandi92]
2014-02-27 01:10
#6

#2 Jag är inte så bra på att skriva sånt, men ska försöka skriva något  om varje. :P Några blir det lite kortare om, då det kan vara svårt att beskriva kort vad de handlar om, men det betyder inte att jag tycker mindre om dem eller att de inte är lika värda att kollas upp.

Aishiteruze Baby - Genre: shoujo/drama

Söt Anime som handlar om en flirtig tonårskille vid namn Kippei som får ansvaret att ta hand om sin 5-åriga kusin. Man märker att karaktärerna förändras under tidens gång vilket jag gillar. Inte riktigt som andra shoujos då den inte endast handlar om kärlek.

Azumanga Daioh - Genre: slice of life/komedi

Kul och random Anime som utspelar sig i skolmiljö. Söta och roliga karaktärer.

Clannad - kärlek/drama/harem/slice of life/super natural

Fin och lite sorglig Anime, men har även en del humor.

Death Note - Genre: thriller/mysterium/supernatural

Väldigt spännande och svår att slita sig ifrån. Börjar med att en av huvudkaraktärerna, Yagami Light hittar en anteckningsbok som det står Death Note på. Den visar sig tillhöra en dödsgud och kan användas till att döda människor med.

Ginga Nagareboshi Gin - Genre: shounen/äventyr

Klassisk Anime. Handlar mestadels om hundar, främst huvudkaraktären Gin, men även människor är med. De ger sig ut på ett äventyr för att döda björnen Akakabuto (som BL,a dödade Gins pappa).

Higurashi no Naku Koro ni - Genre: Skräck/thriller/mysterium

Läskig och blodig Anime. Precis som Death Note så var den svår att slita sig ifrån. Den är inte alls vad den ser ut att vara. Gillar du skräck så är den nog något för dig.

Ichigo Mashimaro - Genre: slice of life/komedi

Handlar om fyra flickor i 12-årsåldern och den enas storasyster. Väldigt söt och kul Anime.

Inuyasha - Genre: shounen/fantasy/super natural/äventyr/komedi

Väldigt lång Anime (167 avsnitt + uppföljare och flera långfilmer). Gillar man typiska shounens så är denna ett bra val. Älskvärda karaktärer. Det är dock många sk filleravsnitt och mycket repetition. Jag gillar den dock trots det.

Kino no Tabi: The Beautiful World - Genre:  äventyr/action/slice of life

Väldigt unik och inte lik någon annan Anime jag sett. Handlar om Kino och hennes talande motorcykel Hermes. De reser genom olika länder. (inte länder som finns på riktigt utan påhittade). Filosofisk.

Myself ; Yourself - Genre: drama/kärlek/slice of life/skolliv

Den var mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara när jag började titta. Har en del humor och oseriösa stunder, men blir även väldigt djup.

School Days - Genre: drama/kärlek/seinen/harem/skolliv

Kärlek och väldigt mycket drama. Otrohet. Får ett ganska oväntat slut.

Strawberry Panic - Genre: yuri/drama/skolliv

Handlar om kärlek mellan tjejer på en skola där det bara går flickor. Gillar att det är lite mer "action" än i de flesta shoujo-ai där man knappt får se en kyss, men ändå väldigt långt ifrån hentai.

Annons:
Upp till toppen
Annons: