Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 587 ggr
[NellieLavec]
2/7/14, 10:18 PM

Ge mig tips i mängder! :D

Någon som har några bra animes som man bara måste kolla på? Det var så längesen jag hittade en riktigt förtrollande Anime! Det känns som om jag bara letar och letar men inte hittar något som når upp till mina förväntningar. Jag kollar på allt möjligt, så genre kvittar, ett krav är dock att den ska vara snyggt tecknad! Gärna i stil med SAO (som är helt GALET snyggt ritad) eller FMAB :)

Annons:
AnnaMoonshadow
2/8/14, 9:15 PM
#1

Just nu kollar jag själv på långkörare så som One Piece och Fairy tail. Båda är riktigt bra! Vill man ha något läskigare så brukar jag rekommendera Elfen Lied och vill man ha något mysigare så är det ghiblifilmer så som Howl's Moving Castle och Spirited Away jag brukar rekommendera. Är man mer ute efter Shojo är Fruits Basket, Bokura Ga Ita och Lovely Complex andra favoriter. Nu vet jag ju inte alls om du kanske redan sett någon av de jag nämnt men då får du säga till så kan jag droppa fler förslag.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[NellieLavec]
2/8/14, 9:34 PM
#2

Jag är inte så glad för de "större" serierna som Naruto, One Piece eller Dragonball, är dock på avsnitt 100 på fairy tail och älskar serien, men måste vänta ikapp min pojkvän så jag får inte se mer just nu x) dom andra har jag redan sett, eller påbörjat och inte blivit så fäst. Tack för förlagen och svaret dock! :D om du har några andra tips så får du gärna komma med dom!

P3-san
2/9/14, 12:14 AM
#3

Skriver en hel lista med serier som jag tycker ha bra handling och tecknar stil, sen tror jag att du själv får kolla upp handlingen på alla, då de kan bli en del ^^

Sakamichi no appollo, Komedi, school life, friendship

Service x service, komedi, lätt romantik

Uchouten kazoku; Slice of life, fantasy, komedi

silver spoon; Komedi, school life, lätt romantik, djur, friendship

Chihayafuru; sport, school life, friendship komedi

karneval; Fantasy, lätt Shonen ai, komedi, action

Magi; Fantasy, komedi, tragedi, frienship

suisei no gargantia; sci-fi, komedi, tragedi

hataraku maou-sama; komedi, fantasy

Bakuman; Slice of life, school life, friendship, romance, Manga.

Zetsuen no tempest; Fantasy, friendship, super krafter

tonari no kaibutsu -kun; school life, komedi, romance

arakawa under the bridge, Komedi, romantik

black lagoon; action, komedi

kimi ni todoke; school life, romance komedi

Natsume yuujinchou; fantasy, slice of life, school life,

Durarara, mysterium, komedi, action, friendship

Tiger & bunny; komedi, action, super hjälte

tsuritama; school life, fantasy, komedi

Eden of the east, komedi, mysterium, romantik, sci-fi

 hoppas att jag lyckats pricka i nått du inte har sett och vill se med denna lista ^^

[NellieLavec]
2/9/14, 10:28 AM
#4

#3 Tack så mycket! :D där var några okända namn i listan som jag absolut ska kolla upp! :)

Upp till toppen
Annons: