Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 1739 ggr
[Hamster 4 ever]
2/1/14, 9:41 PM

Olika japanska moden/stilar

Hej!

Jag är så grymt intresserad av Japan!

Jag har länge letat efter en stil, jag har alltid "Bara kört på", utan att bry mig så mycket vad jag bär. För ca ett halvår sedan började jag sminka mig, och det har bara blivit mer och mer. 

Nu vill jag hitta en stil!

Kan någon hjälpa mig; Vad finns det för japanska stilar? Vad "går de ut på" och kan någon visa bilder? Jag är typ kär i dessa "Japanees student" med kjol, knästrumpor och blus, men vill ha fler idéer!

Domo arigato!

Annons:
Calcifer
2/2/14, 7:52 AM
#1

Just nu finns det en vansinnigt ful trend i Tokyo där man ska ha extremt korta shorts och en vansinnigt stor jacka så det ser ut som om man inte har byxor alls. Plus då helst en mössa som ska sitta knappt på huvudet…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
2/2/14, 8:12 AM
#2

Det finns väldigt många olika stilar i Japan och sen inns det självklart många som klär sig precis som här i väst.Vad trivs du i första kläder just nu? Vilka färger brukar du ha? Är det hårt och coolt eller sött och gulligt? Tänkte att det är lättare att hitta en stil som passar om vi vet vad du gillar :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Akane-chan-danna]
2/2/14, 10:32 AM
#3

Det finns jättemånga olika, men du har ju 1. Lolita-stilen (det finns väldigt många inriktningar, till exempel hime-lolita, gothic Lolita etc. Men huvud-idéen så att säga är dockliknande kläder~) 2. Decora (det går i stort sett ut på att dekorera sig väldigt, väldigt mycket. Har så långa accessoarer du kan, fast ändå ha ett slags tema i allt) 3. Visual Kei-stilen (Här kan man blanda väldigt mycket, så jag föreslår att du googla istället :) ) 4. Gyaru 5. Ganguro

[Hamster 4 ever]
2/2/14, 12:43 PM
#4

Just nu har jag mycket svart, mest för att jag alltid varit rädd för vad andra ska tycka: jag har varit mobbad. Nu vill jag bryta det, tror det kan hjälpa mig få mitt självförtroende tillbaka.  Jag gillar lite gullig men ändå tufft, det ska inte vara rosa. Jag har inget emot t.ex. rosetter tvärtom…

Så jag har inte så många "begränsningar", dock vill jag inte göra något med mitt hår: det är midjelångt och brunt, nästan guldaktigt på sommaren. Jag tänker INTE klippa, färga eller slinga det… I ❤️ IT

Tycker det här är jättesnyggt, är det en stil och vad heter det i så fall?    http://www.bodyline.co.jp/bodyline/showAll.asp?type=left&subType1=cos&subType2=Uni

AnnaMoonshadow
2/2/14, 2:03 PM
#5

Jag kan bara tänka på kogal när det gäller skoluniformer. Även om det säkert går att ha med i flera kei-stilar också beroende på hur man kombinerar. Googla och kolla ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Hamster 4 ever]
2/2/14, 8:25 PM
#6

skulle någon kunna berätta mera om mori Gyaru eller Mori girls

Annons:
ScarletMajesty
2/3/14, 9:33 PM
#7

http://heirstoria.tumblr.com/post/17733187549/difference-between-mori-girl-natural-kei  Där har du lite om mori kei,

mori girls blir väll samma sak som mori Gyaru, då Gyaru är "girl". Mori kei och mori Gyaru är ungefär samma sak.

sao_ming
2/6/14, 4:20 PM
#8

#1 Kan inte du rapportera sånt i fortsättningen också om mode? Jätteintressant! 👍

Saknar dej Nelly <3 RIP 1998-2007

[Tilde]
2/7/14, 10:16 PM
#9

Tänker också på kogal när jag hör skoluniform. 😛 Jag älskar gyaru-stilarna! Var själv en trogen följare för några år sedan. Nu inspireras jag lite av rokku Gyaru (alltså en rockig variant), men då endast av kläderna och inte hår/smink vilket annars är så viktigt inom stilen.

Upp till toppen
Annons: