Annons:
Etikettcosplay
Läst 4740 ggr
[VampireGirlElvira]
2014-01-28 11:08

Cosplay Butiker i Sverige?

Jag har en fundering gällande cosplay butiker här i Sverige. Jag skulle vela beställa Hatsune Miku kläder och sånt, men dom sidor som jag har varit inne i tar bara Visa och MasterCard. Jag skulle vela veta vilka Svenska internetbutiker som man kan betala med Klarna faktura. Jag har sökt på dom här sidorna: cosplaymic.se, billigakostymer.com, se.ohcosplay.com, se.cosplaymiu.com, sv.cosplaymade.com Tacksam för svar.

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-01-28 12:34
#1

Jag känner tyvärr inte till någon bra sida med klarna för det, Tyvärr är det mycket kortbetalningar för våra intressen. Skulle dock kunna tipsa om att ansluta dig till PayPal om du ska beställa från t.ex. utlandet, de betalningarna är i alla fall mer säker än kort.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[VampireGirlElvira]
2014-01-28 13:36
#2

Är PayPal som Klarna eller?

Novachan
2014-01-28 17:39
#3

Nej Paypal är inte som Klarna. Jag antar att du vill beställa via faktura vilket dock inte behöver betyda att det måste ske via just Klarna - bara så att du är medveten om det, är minst lika säker med andra bolag/företag/eller vad det nu kallas :P

Känns som dom butiker du redan har kollat borde ha Hatsune Miku-kläder, eftersom hon är så populär och är en väldigt populär cosplay. Eller om dom just nu inte råkar ha den inne. Kolla dem en gång till, extra noga och håll utkik där om den kommer tillbaka.

[VampireGirlElvira]
2014-01-28 19:05
#4

Det är på alla dom sidor som jag har kollat på, men jag är osäker på att handla via PayPal, eftersom jag inte vet hur man gör och om det finns garantier om att varan kommer fram.

Novachan
2014-01-29 15:50
#5

Man betalar direkt via Paypal (man använder ett konto man har skapat där som är kopplat till sitt bankkonto). Paypal sägs vara väldigt säker betalningsmetod (jag har dock själv inte hunnit använda det än men ska göra det relativt snart förmodligen). De fall det gått snett med Paypal, vad jag har hört, är att det är familjevän/släktning/vän eller liknande som på nåt sätt kommit över sitt konto, så det lär vara ganska säkert i allmänhet.

AnnaMoonshadow
2014-01-31 08:32
#6

PayPal är som en mellanhand när man betalar online med kort. Du skapar ett personligt konto där och registrerar ditt visa eller mastercard. När du sen genomför ett köp på en annan sida, vi kan kalla denna X, så är det Paypal som drar pengar från ditt kort och sedan för dem vidare till X. Så X har aldrig hand om dina kortuppgifter och risken minskar för strul eller raka stölder. Pengarna ska inte heller skickas fören varan är anmäld som redo att skickas.

Dock har inte paypal kontroll över frakten! skulle det strula med att paketet kommer bort är de inte de som har den yttersta ansvaret för detta. Därför är det alltid bra att kolla upp vad andra tycker om sidan du beställt ifrån, om de haft problem eller så, det finns många resensioner på google på utländska sidor om du till exempel söker på "X safe" "X good quality".

Efter en snabb googling hittade jag t.ex. HelloCosplay, Cosplay Magic och CosplayBuy som har Miku-kläder, Paypal och som verkar ha någolunda bra rykte på nätet 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
[VampireGirlElvira]
2014-01-31 08:42
#7

Lilla nackdelen för mig är att jag varken har Visa eller mastercard. O_o Det var därför jag undrade det där med. Klarna faktura. :D

AnnaMoonshadow
2014-01-31 09:52
#8

Aha, då kan jag förstå att det är lite svårare ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

TatsuOni
2014-01-31 11:40
#9

#7 Har du tillgång till internetbank? Om du har det så kan man skapa ett tillfälligt visa eller mastercard där. Har du inte tillgång till internetbank så blir det svårare😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[VampireGirlElvira]
2014-01-31 12:03
#10

Njae, jag är osäker på sånt också om att man kan logga in sig på internetbankerna och på det viset skaffa sig Visa. Jag har det, men som sagt så är jag osäker på sånt. :)

TatsuOni
2014-01-31 19:39
#11

#10 Jag har använt det många gånger. Du skapar ett tillfälligt kort. Du väljer summa som ska finnas där och hur länge det ska gälla. Jag brukar lägga in den summa som jag ska handla för och att det gäller en månad. Jag har inte haft några problem med det🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: