Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 775 ggr
Novachan
1/24/14, 9:41 PM

Butiker i Stockholm?

Ska åka upp till Stockholm imorrn och tänkte då passa på att gå lite på stan där. Har ni tips på butiker där som säljer Lolita? Eller alternativa kläder? Räknar inte med att hinna få så många svar men skadar ju inte att få fler förslag till nästa gång heller.

Finns det något ställe som heter Tokyo Stop?

Annons:
parsee
1/24/14, 11:07 PM
#1

Tokyo Stop har lagt ner för något år sedan har jag för mig. Finns däremot Kawaii shop på Gamla Brogatan (närmast att åka från tc, eller hötorget). Vet dock inte om de säljer Lolita där men tror de har en del andra japanska kläder. (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

Novachan
1/26/14, 8:26 AM
#2

Jag har fått för mig att Rio brukar ha alternativa kläder, men denna gång när jag kolla in där fanns det inget sånt, men butiken fanns kvar (om de inte har glömt att byta skylt)

Kan tips folk om 2 butiker i Stockholm som jag hitta när jag var där igår. Man skulle kunna något plagg, ex. en cardigan, på Söta Fröken (eller om det hette Söt Fröken), samt var jag inne på en butik som hette nånting i stil med Retro …nånting, är på drottninggatan, på samma sida som Shock, inte så långt därifrån. Tror dom säljde vintage bara. I alla fall,där hittade jag en del klänning, jumperskirts, som såg väldigt lolita-inspirerade eller om dom t.o.m. faktiskt var lolitakläder, dom var för stora för mig dock.

Upp till toppen
Annons: