Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 2728 ggr
Cireea
1/23/14, 1:16 PM

Köpes: Silver Fang/GNG saker

Hej på er! 

Nu är det såhär att jag är ett STORT fan av Silver Fang (GNG) och undrar om det finns någon här inne som har samlarsaker dom inte vill ha kvar. Har redan boxen och svenska versionen som är på fyra skivor men allt annat är av intresse! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Calcifer
1/23/14, 1:17 PM
#1

Önskar dig lycka till, och råder dig att kolla typ amazon och ebay och dylikt. Jag bor i Japan och inte ens jag hittar några GNG saker. ;)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
1/23/14, 1:20 PM
#2

#1 Tack! 😉 Jag vet att chanserna är små men måste ju försöka i alla fall. Håller koll på ebay och amazon, tackar för tipset 😇


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/23/14, 1:22 PM
#3

Om jag lyckas hitta något kan jag säga till. Är det något som bara finns här köper jag gärna och skickar, om det skulle vara av intresse. Mest för att jag vet hur det är att älska GNG så galet mycket och det finns "ingenting" att köpa någonstans. 🤦‍♂️


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

jossa5
1/23/14, 1:24 PM
#4

Va? Finns den svenska versionen på dvd med?! :o Har den bara på VHS. :P Måste nog införskaffas då! :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

wolfgirl82
1/23/14, 1:25 PM
#5

Har inget och sälja men jag kom över en hel del saker på tradera för några år sedan. Klistermärken, tidningar, skisser osv.

Så det finns bara man letar =)

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Cireea
1/23/14, 1:25 PM
#6

#3 Tack, det uppskattas 🙂

Har alltid varit så himla svårt att få tag på saker. Varje gång jag hittat något så är det något som strulat. Håller tummarna för att jag lyckas hitta i alla fall NÅGOT den här gången 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
1/23/14, 1:26 PM
#7

#4 Haha jajemen, dom finns på dvd 😃Såg att dom sålde på tradera, om du inte får tag i dom på annat sätt. 

#5 Ja tradera håller jag koll på. Där finns det ibland något av intresse :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/23/14, 1:33 PM
#8

För övrigt, om du vill hitta något på en japansk sida (t:ex amazon.jp) så sök på "銀牙", större chans att du hittar något så. Säg till om du hittar någon japansk sida som inte Shippar internationellt. Jag beställer gärna och skickar vidare från mig här.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
1/23/14, 1:35 PM
#9

#8 Jag brukar försöka söka på japanska sidor men jag fattar absolut ingenting av dom sidorna. Jag är så rädd att klicka runt när jag inte vet vad det står 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/23/14, 1:38 PM
#10

Förstår dig, haha. Men t:ex Chrome har ju google översätt. Naturligtvis är det kaaaasst, men det brukar åtminstone hjälpa en att klicka runt bland kategorierna så man typ kan hitta något. Jag har ju beställt från japanska sidor förut och har alltid folk jag kan ta hjälp av så vet du inte hur du ska beställa kan jag hjälpa så gott jag kan.

Jag har mestadels hittat DVD:er, men även några samlarkort och typ musik. Problemet är nog att GNG är lite kult, även t:ex här, så det mesta har gått upp i värde så folk säljer inte hur som helst vad de äger. Om 20 år kommer det vara värt ännu mer, förmodligen. Jag har liksom varit i Akihabara som är himmelriket för Anime och Manga, och hittade INGENTING. :/


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
1/23/14, 1:42 PM
#11

Har hittat mycket böcker men det är så himla svårt att veta vars man ska börja eftersom det finns flera olika versioner, från olika år osv. Hade gärna köpt boken om Riki, "Ginga Densetsu Riki" , eftersom den borde ju som vara före GNG och GDW kan man ju tycka..😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/23/14, 1:52 PM
#12

Det är den. Den handlar om Rikis liv. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
1/24/14, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hallelujah moment! Kolla vad jag precis beställde:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/71qKyZKqmwL._AA1500_.jpg


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Cireea
1/24/14, 12:57 PM
#14

Åååh 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/24/14, 1:03 PM
#15

Amazon.jp har massor med GNG mangas, dock är de ju på japanska allihopa. Men t:ex Densetsu RIKI vet jag inte ens om den översatts till något annat språk. Mer än typ online av fans, alltså. Min dröm är väl att min japanska ska bli så pass bra att jag kan knaggla mig igenom några mangas. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
1/24/14, 1:08 PM
#16

Jag vet att dom är på japanska men det är ju något man vill ha ändå 😉 Däremot letar jag efter andra samlarsaker just nu, mangan tänkte jag ta lite senare. 

Hittade en snygg mugg som jag MÅSTE köpa, alltså det finns inget annat alternativ 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
1/24/14, 1:15 PM
#17

Jag hittade också den muggen men valde att inte göra det. Den ser inte "äkta" ut, eller vad man ska säga, så då kände jag att jag lika gärna kunde beställa en från ett sånt där "välj ditt eget motiv" ställe om jag nu vill ha en i framtiden. Det blev WEED figurer och Sailor Moon halsband istället. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
1/28/14, 12:06 PM
#18

Kan slänga in att jag fick mina WEED figurer idag, är löjligt glad! De är jättefina och jag längtar tills jag flyttar i slutet av mars så jag kan ställa fram dem. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
1/28/14, 12:06 PM
#19

åååh! Underbart 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mya
2/18/15, 8:18 PM
#20

Kan ju tips att Finland håller på att översätta Weed mangan.
De har ju redan översatt Hopeanuoli  (Silver Fang /Ginga Nagareboshi Gin) och Riki mangan. Med fler , kan man säga
Om man är intresserad av just de finska mangorna så kan man ju gå till Adibris och söka efter Yoshihiro Takahashi.
Nog att Bara Weed serien Japanska utgåven är kring 60 Manga böcker.

Finnarna är väl uppe i voly 40 eller snart 41 av 60
Hopeanuoli  är likt GNG på 18 Manga böcker.

Man får akta sig lite för ebay, då de kan vara riktigt dyra och då dyker det upp fejk saker.

Kan tipsa om en lista där man kan kolla upp vart man kan handla
http://mybravestarr.webs.com/shoppinglist.htm
Dock är den på engelska .

Annars kan jag åter komma till veckan
Då jag har lite mangor över, eller har dubbletter på  Ginga Nagareboshi Gin.
Dock den Japanska mangorna , om nån är intresserad

Silver Fang/ Ginga Babblare : http://gingagalen.blogspot.se/

Annons:
S
11/13/20, 3:27 PM
#21

#0: finns på tradera

Cireea
11/13/20, 4:16 PM
#22

Har koll på Tradera men det som finns där är sånt jag redan har i min ägo. Tack ändå! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

S
11/13/20, 4:18 PM
#23

#22: okej

Upp till toppen
Annons: