Annons:
Etiketterdesignmodearkitektur
Läst 2208 ggr
PrincessYume
2014-01-06 06:28

Bodyline

Jag har funderat lite på att beställa från Bodyline. När man inte känner för att betala 1000:-/st för en Lolita klänning + att de har så mycket underbara kläder där verkar det ju som en självklarhet att man ska beställa där ifrån. Men jag har hört att kvalitén inte är speciellt bra, stämmer det? Och hela incidenten med Venus (och självklart alla andra som drabbats) + att han Mr. Yan verkar lite skum. Anyways, frågan ja ville ha svar på är om kvalitén är bra eller inte? Och om frakten går bra, hur lång tid tar de osv. c; 

Tacksam för svar ^^

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-01-06 10:59
#1

Jag har ingen egen erfarenhet men kan säga så mycket som så att off-brand affärer genomsnittligen har sämre kvalité än normalt, man får det man betalar för heter det ju. Att det dock skulle vara så dåligt att de inte går att använda kan jag inte tänka mig, då skulle inte de gå runt så länge som de gjort.

Som sagt har jag inte någon direkt erfarenhet av bodyline, har bara hört liknande saker själv som du säger. Så kan inte uttala mig om frakt mm. någon annan kanske har?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Novachan
2014-01-07 22:47
#2

jag har nydligen köpt 1 kjol och 2 klänningar som är begagnade av märket bodyline. mina är väldigt hela och ser inte så slitna ut, vet ju inte hur mycket dom är använda sen innan. ser på sömmarna i kjolkanten att de börja gå sönder och liiiite blek i färgen kanske men jag tycker de ser väldigt nya ut. tyget är av lite tjockare slag så jag tror inte man sliter ut det så lätt, men jag kan tänka mig att bodyline säljer kläder med olika tjocka tyger. vad jag har hört är det att vissa kläder är av bra kvalité och andra inte från bodyline. men jag har som sagt begagnade och de ser rätt nya ut så… funderar också på att beställa därifrån men jag gilla inte riktigt det jag läste med villkoren att om paketet skulle försvinna när det fraktas och det försvinner utomlands så får man inte pengarna tillbaka (och jag uppfattade det ändå som att paketet ska gå att spåra så det lät väldigt skumt, annars har jag uppfattat det fel), så det får mig att inte riktigt vilja lägg ut så mycket pengar för nåt jag ändå kanske inte får. är också väldigt osäker på vad man ska välja för storlek.

AnnaMoonshadow
2014-01-08 10:01
#3

#2 det lättaste med storlekar är att mäta med måttband på sig själv och jämföra med uppgifterna på sidan. Ofta står det mått för höft, midja och byst bland annat och det fungerar ganska bra att avgöra vilken storlek man ska ha 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

PrincessYume
2014-01-09 17:46
#4

2# Tack för svar! Jo jag har hört lite att kvalitén är lite olika, tycker ju det är lite konstigt egentligen. Men det sista du nämnde låter ju jätteskumt :o Det måste jag kolla vidare på.

3# Hahah att mäta sig själv med måttband är inget kul om man inte är nöjd med sig själv, det är det sämsta med butiker som inte har S/M/L osv. ^o^

AnnaMoonshadow
2014-01-09 22:19
#5

#4 haha håller helt med om det, men det är bästa sättet att hitta kläder som sitter bra :P Mycket mer säkert än S/M/L egentligen ;) och man kan ju göra det i hemlighet och sen låsas om att man inte vet vad man får för resultat 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Novachan
2014-01-10 09:13
#6

Bäst är att låta någon annan mäta dig, ibland när man mäter sig själv kan man stå lite konstigt så måttet blir något fel. Och tänk på att mäta dig med de underkläder du brukar ha/vill ha under kläderna du ska beställa, måtten blir annorlunda annars, liksom om man mäter sig själv med massa kläder på sig.

Annons:
[Deleted Account]
2014-01-11 19:24
#7

Jag har bara bra erfarenhet från Bodyline :) beställt skoluniformer i topp kvalité (dvs klarar maskintvätt + flumma runt på konvent), har strl M och beställer då strl L eller M. Det är olika, men de har bra mått-skalor på hemsidan!

Det med Mr Yan sägs vara ett rykte för att smutskasta företaget, har funnits i flera år men med olika namn på "tjejen" :( men jag kan verkligen inte bekräfta nåt..

Frakten är rätt dyr (kläder är tungt + de måste skicka utomlands) men man får ju alltid ett trackingnummer med. Första gången jag beställde skulle det ta ca 3 veckor, men enligt trackingnumret råkade min klänning hamna i Tyskland en vända, så det tog ytterliga 2 veckor för den att komma fram. Men det är inte företagets fel utan postens så ingen skada skedd, men rekommenderar att beställa i god tid!

Novachan
2014-01-11 20:08
#8

Bör man ta en storlek större för att man är lång? (lång iaf i jämförelse med japaner…) Eller blir resten om en alldeles för stort?

Hur mycket är man kan beställa utan att behöva betala dubbel frakt? Eller blir det att man får betala mer frakt fast inte det dubbla?

Novachan
2014-01-11 20:58
#9

Hittade den här videos som verkar bra, svara på en del frågor jag har haft: https://www.youtube.com/watch?v=M7hUBLUCA4M

AnnaMoonshadow
2014-01-13 10:47
#10

#8 vad menar du med dubbel frakt? De avgifter som förekommer är  varans värde+moms, frakten och eventuell tullavgift. Varans pris, momsen och frakten betalas till sidan du handlar på, t.ex. Bodyline. Tull tas ut av svenska tullverkat som en avgift för att du får produkten importerad till sverige. Tullen ligger på 12% av sammanlagda summan av ditt köp om jag kommer ihåg rätt. Tror i alla fall tullen är på 12% på kläder. Om inte annat kan man kolla upp det på tullverkets hemsida. Det finns även tull som räknas på vikt eller volym så det är lite olika. För mig har jag fått runt 100-200kr i tullavgift de gånger jag importerat saker, men som sagt det beror på vad det kostar från början. Hoppas det var detta du funderade på? 🙂

#9 Verkar vara en bra video, tar mig friheten att infoga den i ditt inlägg istället för att bara ha en länk ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Novachan
2014-01-15 16:27
#11

Vissa hemsidor har så att man betalar mer frakt ju tyngre ens paket blir, annars har man enhetsfrakt och då kan man beställa hur mycket som helst men ändå betala bara en bestämd summan som inte förändras för frakten. Jag har inte helt uppfattat vilket bodyline använder sig av, trodde det var det första (ej enhetsfrakt) eftersom det verkar vägas så mycket och så.

Fixar man med tullen efteråt eller görs det samtidigt som man betalar allt annat?

AnnaMoonshadow
2014-01-15 17:42
#12

Tullen betalas efter själva köpet. I samband med att du hämtar ut paketet i Sverige brukar man kunna få en faktura till det. Detta för att tullen är utsänt från tullverket och inte från Bodyline 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Novachan
2014-01-16 08:17
#13

OK!

Bara för att vara övertydlig, Bodyline använder sig av enhetsfrakt?

Och ingen som upplevt några problem med att betala via paypal? Eller något man bör tänka på då?

Gillar att man svar så snabbt på det här forumet :)

Annons:
AnnaMoonshadow
2014-01-16 09:12
#14

Oh, ja. Jag svarade nog inte på den 😉Tror det är vikt de går efter. När du lägger till saker i deras varukorg ser du längst upp vikt, produkternas totala kostnad och den eventuella frakten med deras två olika fraktsätt. Denna frakt ändras efter vad och hur många saker du lägger till. Det syns alltså tydligt vad du kommer få betala till dem (produkternas kostnad + den frakt du väljer).

Jag har aldrig haft problem med Paypal, och är mer glad att det finns. Så länge du har rätt uppgifter på ditt paypal-konto så är det inga problem. Dessutom är köpet bra mycket mer säkert när den tredje parten, i detta fall Bodyline, inte får tag på dina kortuppgifter.

Haha xD kanske beror det på att jag inte har så mycket annat roligt för mig?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Novachan
2014-01-18 08:39
#15

I videon jag länkade pratar hon om att man bör undvika polyester, vilket jag alltid i vanliga fall brukar göra, och att man bör söka efter bomullstyger. Men hur är det med plagg som innehåller en blandning av båda? För nån vecka sen när jag kolla lite plagg jag var intresserade av så såg det ut som att alla innehöll polyester, så jag tänker om det verkligen är så farligt (om man inte redan ser tydligt på bilden att plagget är glasigt förstås), eller är det inget att ha. Vad för material i plagg bör man hålla utkik efter? - blandning av bomull och polyester, bara bomull, annat material, eller spelar ingen roll?

AnnaMoonshadow
2014-01-18 09:38
#16

Är det en blandning så tror jag inte det är nån stor fara, många kläder innehåller blandningar. Polyester har en tendens att glänsa men.tillsammans med bomull tror jag inte det är så stor fara Jag skulle chansa och köpa den blandningen i alla fall om bilderna ser bra ut :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Novachan
2014-01-18 10:51
#17

Det som jag oftast sett är: polyester + others eller nåt liknande. Ibland har man sett att de ser glansiga ut, andra inte. Annars får jag väk chansa och utgå från bilderna

Upp till toppen
Annons: