Annons:
Etikettoff-topic
Läst 610 ggr
Calcifer
2013-12-11 13:03

Dags att prova mina kunskaper i japanska!

Lägger detta som OT. :)

Imorgon har vi en heldag med prov på min språkskola, det är dags att se hur mycket japanska jag faktiskt lärt mig sedan oktober! Nervöst, måste jag erkänna. Imorgon blir det lyssna, läsa och skriva. På fredag kör vi prata i par, och den personen jag hamnade med är en Go Göteborgare så det ska nog gå helt okej. Har pluggat Kanji tills ögonen blöder och försökt nöta in så mycket grammatik jag kan, men nu måste jag erkänna mig besegrad av tröttheten. Klockan är bara nio på kvällen men det är visst dags att krypa till kojs ändå så jag är pigg och alert imorgon.

Men huuuu vad nervös jag är! Dock gör det inget om jag måste repetera nivå ett igen, det är nog rätt många som kommer få göra det i min klass och då känns det som om man får ta igen grunderna lite mer. Jag sörjer inte om jag får gå om, japanska är trots allt ett sjukt svårt språk att lära sig samt att det ju har tre olika skrivsätt som man aldrig kunnat förut. Spännande är det dock!

Wish me luck!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
AilyAdams
2013-12-11 17:46
#1

Lycka till!! 👍

 **************************
Heter det De eller Dem?

Kokonattsu
2013-12-11 21:34
#2

Lycka till!

AnnaMoonshadow
2013-12-12 08:42
#3

Lycka till så mycket!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
2013-12-12 09:54
#4

Hoooboy, det gick INTE bra. xD

Det blir nivå ett igen känner jag, men det gör verkligen inget! Jag är nöjd ändå med det jag lärt mig. Imorgon är det tal-delen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
2013-12-16 15:50
#5

Hade 47 poäng för lite utspritt på fem prov för att gå vidare. Äsch tänkte jag, får köra nivå ett igen och verkligen satsa benhårt och göra allt jag kan för att gå vidare nästa gång istället. Läraren håller mig och tre andra tillbaka efter lektionen, och säger i princip att vi kommer få läxa över lovet, och vi måste jobba stenhårt, och efter halva nästa termin måste vi göra ett prov som vi MÅSTE klara, men jodå, vi går vidare till nivå två.

HURRA!

Så jag är faktiskt nöjd med mig själv trots allt. Älskar min huvudlärare som kallar alla andra -san men mig -chan. Gulle hon. Även hon som gav oss en till chans att plugga ikapp över lovet. Så yes, visst kommer jag ta det lugnt och vila upp mig på lovet, men jag kommer plugga stenhårt också. En timme om dagen de flesta dagar och andra dagar mååånga fler än så. Då får jag ta det lugnt och njuta av lovet samtidigt som jag jobbar hårt och hinner ikapp nu när jag fått en så stor chans.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: