Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 5684 ggr
CupcakeGod
11/24/13, 1:08 AM

Sailor Moon avsnitt

Jag har dem första 46 avsnitten på min dator, men det är så svårt att hitta resten. Någon som vet om man kan se resten av avsnitten i hög kvalité med engelsk text?

Annons:
Zakaraa
11/24/13, 1:12 AM
#1

Jag tittar online på watchseries.lt
Tyvärr inte i HD kvalité dock.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Calcifer
11/24/13, 5:15 AM
#2

Om du googlar på typ "watch Anime online free" så kan du hitta både det ena och det andra. Däremot är det värt att nämna att det inte är lagligt i Sverige att streama från sådana sidor egentligen - men ingen bryr sig såklart. Bara som parantes.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
11/24/13, 10:29 AM
#3

#2 det är inte helt sant, stream är en gråzon i den svenska lagtexten då våra lagar säger att det är den person som tillhandahåller materialet som bryter mot lagen, medan den som ser/lyssnar på ett verk inte kan dömas. Däremot skulle man kunna hårdra det till att vara olagligt med tanke på att video gör en tillfällig fil på hårddisken för att spelas även om detta nu antagligen inte skulle hålla i ett rättsligt ärende då man inte medvetet "kopierar" verket när man trycker på play och inte kan ha ansvar över att materialet (och ädri ens egen kopia av kopian) är olagligt till en början.

iFokus driver vi inte olagliga aktiviteter så jag har därför varit i kontakt med killarna bakom iFokus redan tidigare när det gäller det här, och de har också gett ett godkännande att streaming är fullt tillåtet att prata om då det inte är olagligt per se, till skillnad från olaglig nedladdning/fildelning som vi är tvungna att ta bort inlägg om skulle de dyka upp. 

där kom min långa parantes i frågan 😛nu åter till TS och originalfrågan, jag vet att det finns en sida som heter WatchSailorMoon.com men vet inte vad de har för språk m.m., kanske värt att kolla på i alla fall!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aleya
11/24/13, 7:02 PM
#4

Du kan ju kolla med svensk text och svenskt tal på youtube. Skriva sailor moon svenska så finner du.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zakaraa
11/24/13, 7:05 PM
#5

#4 Kollar man på dubbade versioner så saknas det massor av avsnitt. Tror TS är ute efter Japanska avsnitt med text, vilket är de enda versionen (originalet) som finns i Alla avsnitt.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Aleya
11/24/13, 7:11 PM
#6

#5 läs att jag skrev att det finns med svensk text = japanskt tal.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Zakaraa
11/24/13, 7:14 PM
#7

#6 Du skrev också svenskt tal och därför skrev jag som jag gjorde.
Jag skrev Dubbade = annat talspråk, inte Textade/Subtitles.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Aleya
11/24/13, 7:17 PM
#8

#7 som jag skrev så finns båda versionerna, dom dubbade fram till det sista avsnittet som sändes i sverige och sedan har man med japanskt tal och svensk text fram till avsnitt 130.(ännu för det är tänkt att det ska finnas alla 200 här i framtiden)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zakaraa
11/24/13, 7:20 PM
#9

#8 Förstår inte varför du känner att du måste förklara dig.
TS söker specifikt efter Japanskt med enkelst text varpå du skriver om svenskt dubb och svensk text (vilket inte heller var vad TS sökte efter). Här påpekar jag att det Saknas avsnitt om man vill kolla med svensk dubb. End or story liksom..

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Aleya
11/24/13, 7:25 PM
#10

#9 För det finns den vägen ville jag påpeka om nu ts ville veta att det finns på youtube. Det var därför.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

CupcakeGod
11/24/13, 8:04 PM
#11

Vissa länder ändrade väldigt mycket på serien. Ett exempel är relationen mellan Sailor Uranus och Sailor Netune. I den Japanska versionen är de ihop. Enligt många var det olämpligt för barn, och därför är de kusiner/vänner i vissa versioner. 

Jag tycker även att de svenska och engelska rösterna är väldigt störiga. 

Tack så jätte mycket för hjälpen btw :)

Zakaraa
11/24/13, 8:09 PM
#12

#11 För att inte tala om i första säsongen där de ändrar på kön på Zoisite (namn ändrat) från man till kvinna :P
Blev så sjukt förvirrad när jag kollade på originalet för första gången och fick reda på att "what? en kille?" haha :P
Så mycket bättre på japanska <3 Och Usagis röst är så söt x)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Aleya
11/24/13, 8:13 PM
#13

Zoisite spelades av Sanna Ekman i svenska.

Fast priset måste jag säga ska ges till USA där dom är kusiner.

Sen får USA priset för att ha gjort om hela jäkla serien.

Ne det ska vara japanska.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Zakaraa
11/24/13, 8:20 PM
#14

#13 Är de inte bröder i den engelska dubben?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Aleya
11/24/13, 8:22 PM
#15

#14 Ja nu skrev jag luddigt jag tänkte på Uranus och Neptunus nu.

Har aldrig sett amerikanska sailor moon så noga så det kan stämma att Kuntzite och Zoisite var bröder.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SolidShinta
11/25/13, 2:42 PM
#16

kissanime är en bra sida. ;) De har det mesta

Zakaraa
11/25/13, 3:23 PM
#17

Hmm nu när jag tänker efter så Kallade de nog bara varandra bröder för annars är det inte bara homosexualitet utan även incest, hehe. Måste kolla upp det där igen med Zoisite och Kuntzite x)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Ikajo
11/27/13, 10:05 PM
#18

Jag rekommenderar anilinkz.com och goodanime.net båda tillhandahåller videos. Jag ser nästan all Anime den vägen.

http://anilinkz.com/series/sailor-moon

Hela serien från början till slut på japanska med engelsk textning med flera spegelalternativ. Håll till godo.

Jag kan bara säga att i ANIMEN så är Zoisite och Kuntzite ett par, det är extremt uppenbart. I MANGAN däremot…

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Upp till toppen
Annons: