Annons:
Etikettövrigt
Läst 1297 ggr
Calcifer
10/21/13, 9:08 AM

Extrajobb i Japan?

Hej Go vänner!

Jag tänkte jag slänger ut frågan här ifall det är någon som har ett hum om hur det kan gå till.

Jag är här som student men tänkte försöka jobba lite extra på morgonen eller helgerna. Jag får på mitt visum arbeta 28 timmar i veckan, så det ska naturligtvis vara lagliga jobb. Jag har ingen aning om vart jag ska börja, bor i Tokyo så det borde ju finnas något jag kan göra. Ville egentligen arbeta som volontär på ark Japan, men de har inget shelter i Tokyo så det gick inte - och det hade ju såklart inte varit något jag fått betalt för, men då det hade varit arbete med hemlösa djur hade det varit belöning i sig.

Någon som har tips?

Är 25, ifall det spelar in, har ingen större behärskning av japanska än men om det behövs kan jag naturligtvis avvakta med att söka jobb i några månader tills jag har lite mer koll. :)

VAD för slags jobb vet jag inte riktigt. Något med djur eller engelskalärare vore ju jätteroligt, eller med barn. Meeen jag vet inte. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Victoria93]
10/22/13, 8:22 PM
#1

Alltså kan du inte japanska väldigt bra får du inget jobb tror jag…förutom engelska lärare kanske?? När jag och min kompis var i Japan frågade en på tåget om vi kunde lära hans dotter engelska…typ sådana privata jobb kanske går bra?? :)

Calcifer
10/23/13, 2:33 PM
#2

#1 Det stämmer faktiskt inte. Sedan jag gjorde tråden har jag lyckats leta rätt på en hel del platsannonser själv. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Victoria93]
10/23/13, 3:17 PM
#3

#2 jaha, nej grundar det där från en kille på YT som bor i Japan och han sa att kan man inte språket jääättebra får man inget jobb! Vart har du fått jobb då? Eller blivit erbjuden jobb fast du är utländsk? :)

Calcifer
10/23/13, 3:18 PM
#4

#3 Jag har inte ens sökt jobb än. ;)