Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Övrigt

Sov/säng/liggmatta?

2013-10-20 10:50 #0 av: Tove-

Hej!

Jag har varit inne ett tag på att börja sova på golvet (kanske mest för att spara plats) och har kollat runt på lite olika lösningar. Många japanska hem är ju inredda på så sätt att man "rullar" ut sin säng på kvällen för att sedan stoppa in täcke, kuddar, madrass osv. i ett skåp under dagen.

Är detta något som någon här har erfarenheter av? Vet ni var man får tag på själva sov/säng/liggmattan (eller vad man nu ska kalla det)?

Länkar till en bild också så ni förstår hur jag menar :)

http://www.skonahem.com/scaled/440x0/Global/Skonahem/inspirerande-hem/hemreportage/svenskt-i-tokyo/Rica-0069.jpg?h=741164ee075ad7811ab47b044a612b68

Anmäl
2013-10-20 16:13 #1 av: TatsuOni

Vet inte vart du kan få tag på det, men det kallas futonGlad

Home is where the heart is

Anmäl
2013-10-20 18:54 #2 av: Tove-

Okej, bra, då vet jag i alla fall vad jag letar efter! ;)

Anmäl
2013-10-21 04:54 #3 av: Calcifer

Har själv sovit på sådan här i Japan och jag kan inte påstå att det är bekvämt på någon fläck...

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
私はすごいジェダイです。

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.