Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Övrigt

Tyfon mot Japan.

2013-10-15 11:32 #0 av: Calcifer

Det är en tyfon som beräknas gå förbi nära Tokyo tidigt imorgon och redan öser regnet ner och vindarna är läskigt starka. Jag tänker inte ens låtsas som om jag inte är riktigt rädd redan. Har dock inhandlat mat och räknar med att skolan är inställd så jag kommer gömma mig i sängen hela dagen. Jag hoppas bara att det går bra för alla i hela Japan, speciellt oss i Tokyo och de i Fukushima dit den tydligen är på väg. Det är tyfonen Wipha som är på ingång.

Här finns lite info:
http://www.japantoday.com/category/national/view/fukushima-in-path-of-strong-typhoon

Håll tummarna för att mitt hus inte typ blåser bort!

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
私はすごいジェダイです。

Anmäl
2013-10-15 18:23 #1 av: unicornbat

あなたは大丈夫です! (Du klarar dig!)

Anmäl
2013-10-15 22:26 #2 av: Calcifer

Det är sjukt läskigt. Klockan är halv 6 på morgonen och det låter så sjukt högt ute att jag inte kan sova.

私はすごいジェダイです。

Anmäl
2013-10-16 13:04 #3 av: [PeterWem]

Vaknade vid sex för att sedan somna om. Skönt man inte var ute då. Däremot var jag och kompisarna på Disneyland igår kväll :) Blev rätt blöt.

Anmäl
2013-10-16 13:13 #4 av: Calcifer

Tyvärr var det flera människor som dog, dock inte i Tokyo (här är det bara ett dödsfall vad jag vet), men tydligen var tyfonen inte häftig nog för de spån jag har på min facebook lista...

私はすごいジェダイです。

Anmäl
2013-10-17 02:16 #5 av: Yossi

Har en vän därnere :< han sa att allt var ok, skolan ställde bara in en lektion och tvätten hängde kvar på balkongen. Phu...!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.