Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Mat, dryck och recept

Bubble tea i Täby centrum

2013-10-10 01:07 #0 av: Magikatten

Det har nyligen öppnat en s.k bubble tea - bar i täby centrum :)
Alla möjliga smaker och kombinationer finns att välja på, supergott!

För er som inte vet är Bubble tea ett fenomen som ursprungligen kommer från taiwan, men har blivit populärt i hela asien. Det trendar även i usa och england.

Drycken är som en mjölkaktig smoothie med tebas, den är ofta smaksatt med frukt och i botten ligger det som geleliknande godiskulor gjorda på stärkelse.
För mer ingående fakta om bubble tea är det bara att googla.

I vilket fall som helst så finns det nu att köpas på "bobo tea" mittemot jack&jones i täby c. Men bristen på kunder är oroväckande, så skynda er dit och smaka innan det bommar igen!

Anmäl
2013-10-10 01:47 #1 av: sanna91

Såg fruktansvärt gott ut, det måste jag testa nästa gång jag ska till Täby! :)

Anmäl
2013-10-10 09:36 #2 av: AnnaMoonshadow

åhh, det är så roligt att dricka! hade jag bott nära hade jag lätt tagit mig dit!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2013-10-10 10:15 #3 av: [Victoria93]

Ser gott ut..men orkar inte åka till täby bara för att dricka bubbelte...lat som man är orkar man inte åka i 40 min :P

Anmäl
2013-10-10 16:19 #4 av: [NinaCrown]

Har länge velat testa, men blir lite svårt när man bor i en helt annan stad Lipar

Anmäl
2013-10-11 12:05 #5 av: Apootie

Verkar som att de öppnat något liknande på Järntorget i Göteborg! Men har inte förstått vad det är :D

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.