Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Övrigt

Intervjuad av Japanskt tv-program.

2013-10-01 19:01 #0 av: Calcifer

Började min karriär här i Japan med att bli intervjuad för ett Japanskt tv-program. De frågade en massa saker om varför jag åkt hit, om jag varit här tidigare, osv. Sen när jag berättat om att jag ska studera Japanska och att jag precis flyttat hit fick han syn på mina tatueringar och ställde en massa frågor och jag fick stå ut med att kameramannen zoomade in mina tatueringar rätt rejält. Gapskrattar

Därefter frågade han om mina piercingar i läppen och näsan, och frågade om jag hade fler. Varpå jag svarar att jag har hål i tungan också. Då fick jag stå med tungan ute i typ två minuter medan de alla glodde fascinerat och kameramannen zoomade in ordentligt. Galen

Tyvärr vet jag inte vilket program det är så kommer väl förmodligen inte se det, men tyckte det var roligt ändå. Tyckte även det var roligt att de var flera grupper som gick omkring på flygplatsen och alla gick fram till mig och min kompis så jag fick upprepa flera gånger att jag redan blivit intervjuad. 

Spännande start på livet i Japan!

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
私はすごいジェダイです。

Anmäl
2013-10-01 20:03 #1 av: Lumina - 留美奈

Haha... Hysteriskt roligt!

Spännande start, minst sagt! Skrattar

Anmäl
2013-10-01 20:04 #2 av: Calcifer

#1 Ja eller hur. Gapskrattar

私はすごいジェダイです。

Anmäl
2013-10-02 07:55 #3 av: AnnaMoonshadow

haha fullt upp på en gång! du såg nog väldigt exotisk ut eftersom det var dig de kom fram till Lipar

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2013-11-05 01:23 #4 av: P3-san

Hej hej, hittade igår ett tv program som heter YOUは何しに日本へ?,  som handlar om att de frågar turister på flygplatser varför de kom till japan och om man ska göra nå specielt så frågar de om de får göra ett reportage om det.

Låter väldigt likt det du va med om, men jag har ännu inte hittat nån svensk i programmet dock :( när vart du intervjuad ?

Anmäl
2013-11-05 03:15 #5 av: Calcifer

Det låter som om det skulle kunna vara rätt. Jag blev intervjuad för en månad sedan ungefär. Den 1:a oktober.

私はすごいジェダイです。

Anmäl
2013-11-05 15:44 #6 av: P3-san

ok, då är de väl mest logiskt om du är med i denna episode, (13.10.07)  eller möjligen den efter (13.10.14)

Anmäl
2013-11-07 10:59 #7 av: AnnaMoonshadow

haha tror faktiskt jag såg det programmet på tv när jag var i Japan i sommras! Minns en kille som blev tillfrågad flera gånger och som de drev lite med Glad annars var det något väldigt lika i alla fall!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.