Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 791 ggr
[NellieLavec]
9/26/13, 4:13 AM

Voice actor

Är det någon voice actor du är speciellt fäst vid? Någon du alltid känner igen rösten på, eller som alltid lyckas fånga din uppmärksamhet? 

Japanska som engelska, svenska som tyska, vilken voice actor gillar du bäst?

Jag har alltid föredragit animes dubbade till engelska (snälla, döm mig inte). Det är nog många som aldrig skulle hålla med mig, men för mig är det lättare att höra ironi och sarkasm på engelska. Faktumet att jag har dyslexi och inte alltid hinner med att läsa hela undertexten vid engelsk subbning kanske också spelar in.

Hur som helst är jag helt fäst i Greg Ayres! Han är, enligt mig, helt fantastisk! En röst som hörs över alla andras och som är speciell och lätt att känna igen. Jag hör alltid om Greg ligger bakom en karaktär!

Han har bland annat spelat:

- Shinji Kazama i Full Metal Panic!

- Satoshi Howatari i D.N.Angel

- Bido i Fullmetal Alchemist

- Cabaji i One Piece

- Kaoru Hitachiin i Ouran High School Host Club

- Ganta Igarashi i Deadman Wonderland

- Chrono i Chrono Crusade

- Sho i Fairy Tail

Och mycket, mycket mer!

Jag gillar också Vic Mignogna! Hans röst är inte lika speciell eller utstickande, men mycket behaglig att lyssna på.

Han har bland annat spelat:

- Ikkaku Madarame i Bleach

- Akuma Clown & Alphonse Clouse i D-gray man

- Dark Mousy i D.N.Angel

- Broly i Dragon Ball Z (movie)

- Edward Elric i Fullmetal Alchemist

- Tamaki Suou i Ouran High School Host Club

- Spirit Albarn i Fairy Tail

Och så mycket mer!

I videon kan ni höra både Greg och Vic spela mot varandra i Ouran High School Host Club som Kaoru och Tamaki :)

Annons:
AnnaMoonshadow
9/26/13, 7:34 AM
#1

Jag har faktiskt träffat Vic en stund när han besökte Närcon för något år sedan ^_^ I övrigt brukar jag inte fasta så mycket för voice actors måste jag erkänna, trots att de är väldigt viktiga om man gillar en serie eller inte.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[NellieLavec]
9/26/13, 9:55 AM
#2

#1 Coolt! Om jag sagt att jag inte var avundsjuk så hade jag ljugit ;)

Upp till toppen
Annons: