Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 894 ggr
[NellieLavec]
9/24/13, 11:20 PM

Vad hette serien?

Idag kom jag att tänka på en serie jag påbörjade för ett tag sedan men av någon anledning inte avslutade fast jag tyckte den var bra. Jag försökte hitta den igen men utan lycka. Jag har för mig att den hette någonting med "Funland", men är inte säker. Tyvärr minns jag inte heller handlingen till 100%, men den var något åt detta hållet:

En kille och hans klass blev överfallna en dag i skolan, och alla dog, förutom han själv. Han blir anklagad för brottet och skickas till en fängelse-ö. På denna ö finns där en nöjespark där fångarna måste "jobba". Jobbet innebär bland annat att slåss för sitt liv för publikens nöje. Jag har också för mig att det är någonting med luften på denna ön som gör att dom bara överlever om dom konstant äter medicin, som dom då måste jobba sig till.

Någon som tycker det låter bekant? Jag tror att serien är relativt ny, 2010 kanske? Om någon kan hjälpa mig vore det jättesnällt! :)

Annons:
P3-san
9/25/13, 12:55 AM
#1

Detta låter som Deadman Wonderland, tror inte att de finns så många andra serier med denna typ av plot ;)

[NellieLavec]
9/25/13, 1:41 AM
#2

#1

Det är den!! Tack så mycket! :D Så det var wonderland, och inte funland, där är beviset på mitt minne :P

[NellieLavec]
9/25/13, 1:44 AM
#3

Du har möjligtvis inte något tips på liknande serier? :)

P3-san
9/25/13, 10:50 AM
#4

Tyvärr så är jag dålig på denna typ av serie, men möjligen shingeki no kyojin eller Rainbow… ^^

[NellieLavec]
9/25/13, 11:40 AM
#5

#4 Haha, jag är dålig på alla typer av serier så x) men tack för tipset! :)

MatildaSjöberg
3/30/14, 1:38 PM
#6

Shingeki no kyojin är bra! Du skulle nog även gilla Soul Link och Hack.SIGN//

Annons:
Upp till toppen
Annons: