Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 1031 ggr
[NellieLavec]
2013-09-24 15:21

Någon bra serie?

Hoppas verkligen att jag kommit rätt nu! Annars får admin gärna flytta inlägget :)

Någon som har förslag på någon bra anime-serie? :) Gärna en relativt ny (2008-2013) men inget måste. 

Jag gillar serier som:

Ouran High School Host Club, Fruit Basket, Fullmetal Alchemist, D-Gray man, Blue Exorsist, Sword art Online, Is this a Zombie, D.N.Angel mm. 

Så gärna i den genren! Kärlek-tramsig-komedi-med-lite-djupa-hemligheter-serie helt enkelt :) Om det är en manlig huvudperson så är det ett plus!

Helst en serie som redan är avslutad då jag hatar att vänta på nya avsnitt hela tiden ;)

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-09-24 16:21
#1

visst är du placerad rätt ^_^

Hmm… Har du sett Toradora? Den passar in på kärlek, komedi och har en manlig huvudperson. Supermysig serie!

En lite längre favorit för mig är Tsubasa. Det är en fantasyserie med kille som huvudperson. Även fylld med kärlek och mystik och helt klart värd att se!

Sen måste jag nog tänka en stund innan jag kan komma med fler förslag:P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[NellieLavec]
2013-09-24 16:29
#2

#1

Har inte sett någon av dom så det var mycket bra tips, tack! Ska kolla upp dom :D Har precis börjat på Sakurasou no Pet na Kanojo (är typ 10 minuter in på episod 1) och den tycker jag verkar intressant än så länge :)

AnnaMoonshadow
2013-09-26 07:15
#3

Den har inte jag sett, har inte kollat så mycket Anime de senaste åren. Du får uppdatera mig om den är bra så kanske jag ska testa på den också 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

SolidShinta
2013-09-26 11:32
#4

Jag rekommenderar "mawaru penguindrum". Har lite allt möjligt av det du beskrev. ;) med en lite konstig twist på

Sen en serie som är väldigt poppis just nu är "Attack on Titans" (eller vad den nu heter på engelska) "Shingeki no kyojin". Den är väldigt action relaterad, men du skrev ju att du tyckte om Fullmetal alchemist.

Annars har du ju alltid nya sailor moon serien att se fram emot i vinter. Den kommer iaf jag att titta på. ;)

[NellieLavec]
2013-09-26 12:19
#5

#4 Jo, Attack on Titans har jag blivit tipsad om många gånger, så jag får väl ta och se den! Fullmetal Alchemist har varit min favorit väldigt länge, men nu står det nog mellan Deadman Wonderland och Ouran ;) jag har egentligen en väldigt blandad Anime smak, dock är jag kräsen (antagligen för kräsen) med hur serien är ritad :P finns inget som stör mig ner än en fult ritad Anime x) så alla förslag är egentligen välkomna!

Upp till toppen
Annons: