Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Kpop och Korea

Koreansk mat

2013-08-22 20:09 #0 av: Biadora

Vill bara tipsa om en superbra Korea-inriktad youtube kanal jag börjat titta på (pga av min K-pop fan till vän.^^)

http://www.youtube.com/watch?v=Gq7R3z8mVbw&list=PLWQq9lbJ29_1j7L856yb79VPdwqoNMRTq&index=2

Länken är till deras avdelning mat. Förut var det mest testande av mat o restauranger men just den här videon är om hur man gör sin egen ansjovisbuljong/fond, något dom säger att man behöver om man ska laga autentisk koreansk mat.

Hoppas att nån här gillar det. :)

Anmäl
2013-08-23 07:27 #1 av: AnnaMoonshadow

ohh, Eat Your Kimchi! Jag älskar deras videos och har i princip sett varje avsnitt i över två års tid! De har en massa annat bra rörande Korea också, så som k-pop i form av resensioner och intervjuer, utflykter till resturanger och andra besöksmål, frågor-svar-videos och lite om det koreanska språket och hur det är att leva i Sydkorea. 

Jag gillar verkligen det här nya Mat-temat måste jag säga, eftersom de alltid är så komiska så blir det underhållande samtidigt som det är roligt att lära sig laga Skrattar

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2013-08-25 13:51 #2 av: Biadora

Om nån har länkar till andra sidor där det visas hur man enkelt lagar koreansk mat är ni mer än välkomna att posta dom i den här tråden förresten.

:)

Anmäl
2013-08-25 14:15 #3 av: AnnaMoonshadow

Har idag startat en lista för koreansk mat på vår youtube, den kommer uppdateras under de kommande dagarna ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2013-08-29 18:46 #4 av: Yen-Chan

åh, det här låter spännande! Ska jag sätta igång o kolla på! :D

Anmäl
2013-08-30 07:16 #5 av: AnnaMoonshadow

#4 gör det! helt awesome! Dessutom ryktas det om att Simon & Martina kommer till Sverige i höst/vinter :O

Vea <3 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.