Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 865 ggr
PrincessYume
8/16/13, 1:51 PM

Fruits Basket liknande anime?

Hello! ^x^ 

Har precis läst klart mangan till Fruits Basket (Och jag är såå arg på hur de slutar!! Hon gjorde verkligen fel val!! :@), och har sett animen typ 100 gånger. Undrar om någon vet någon liknande Anime? c: Hittar ingen bra Anime att se på just nu så något i FB stilen skulle va kul! c:

Annons:
AnnaMoonshadow
8/16/13, 3:53 PM
#1

hmm… är det något särskillt med Furuba som du letar efter? om inte så finns det många shojo-serier som är populära. Har du sett Ouran Highschool Host Club? En skolkomedi med lite kärlek i, eller Vampire knight? Mer fantasy och kärlek.

Även Gakuen Alice och School Rumble brukar vara omtyckta även om det är några av mina favoriter då den sortens humor inte riktigt fungerar för mig…

Hmm… vad finns det mer… Jo vi har ju Skip Beat!! och Full Moon Wa Shagashite som också är väldigt bra animer/mangor ^_^ Skip Beat handlar om en tjej med två "love interest" och Full moon är mysig med kärlek och fantasyinslag :)

Hoppas jag gett dig några bra tips! Annars får du berätta mer vad du är ute efter ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Deleted Account]
8/16/13, 9:54 PM
#2

Gakuen Alice är ett jättebra tips :) läste den själv efter Fruits Basket och blev genast kär!

PrincessYume
8/16/13, 10:41 PM
#3

1# Vad jag gillar med Fruits Basket vet jag inte, haha, förutom Yuki <3. Men gillar ofta fantasy och/eller shoujo/harem serier, men har sett så många att jag aldrig hittar några nya c: Ja jag har sett Ouran, Vampire Night såg jag inte klart, gillade den inte :3 

Ska kolla vilka de är!

Skip Beat såg jag något avsnitt av tror jag, men har för mig att jag inte såg klart den, och jag såg på Full Moon ett tag men klarade inte av hennes sångröst så jag hoppade till slutet haha. Slutet va gulligt på den, fast fattade inte riktigt dedära med Eichi och att hon kunde se shinagamis, haha. Men antar att jag fattat om jag såg hela serien :3

2# Ska som sagt kolla vad de är :3

AnnaMoonshadow
8/18/13, 2:52 PM
#4

kom även på Special A och Shuga Chara ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

PrincessYume
8/18/13, 5:11 PM
#5

Såg igenom Skip Beat inatt (hade tydligen inte sett den), och de va väl de sämsta slutet ever?! Hon fick ju inte ens veta att han va Corn eller att något hände mellan dem .-. Hatar sånna serier haha :3

Har redan sett Special A, och den andra, har den ett sådant slut där det inte händer något, för då tänker jag inte se den c:

AnnaMoonshadow
8/19/13, 7:06 AM
#6

Shugo Chara är jättelång, vet inte exakt vart den slutar, men det lär hända en del innan den tar slut i alla fall… Men när det kommer till Skip Beat så är det som Furuba och mangan fortsätter massa mycket längre! Tyvärr så får shojoserier ofta bara en säsong och då är inte mangan klar än :/

Appropå haremserier så har det kommit en ny serie i sommar, Brothers Conflict, och den verkar vara enorm i Japan. Finns överallt!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Upp till toppen
Annons: