Annons:
Etiketterfilmtv-serier
Läst 1233 ggr
djurtok
2013-08-14 21:14

Serier 'lär dig japanska'?

Hej, Vet att jag gjort en del inlägg nu men men.. Jag undrats om det finns typ serier för att lära sig japanska för nybörjare typ Dora utforskare aktigt ;D Gärna på svenska eller engelska och gärna gratis

För evigt med Gaia

Annons:
[Deleted Account]
2013-08-15 03:15
#1

Yotsuba är en väldigt fin (och har enkel japanska) Manga för nybörjare :) dessvärre vet jag inga direkta Lär dig Japanska-mangor förutom Kanji de Manga, fast det handlar mer om tecken… Men det finns massor av Lär dig Japanska böcker på svenska med dialoger! :) Kolla i närmsta bibliotek (mycket gratis).

AnnaMoonshadow
2013-08-15 08:10
#2

#1 Haha lite OT men när jag läste ditt "mycket gratis" i föregående inlägg läste jag det inte som att det finns mycket att få tag på gratis utan snarare som att det finns olika nivåer av gratis xD  så som "mycket billigt". Blev lite förvirrad!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

djurtok
2013-08-15 11:38
#3

#1 Okej Tack så mycket, vet du vad några böckerna och vad de heter? Ska snart till bibliotek så :) #2 Okej ;)

För evigt med Gaia

[Deleted Account]
2013-08-16 21:47
#4

#2 Woops! xD Menade självklart att alla böcker på bibblan är gratis - under en viss tid haha.. ledsen!

#3 Här är dom jag kollat in själv och kan rekommendera! :D

Japanska för nybörjare - Adam Beije
Expresskurs Japanska "en dörröppnare"
Saga lär sig japanska - Carin Balfe Arbman
Kana de Manga - Glenn Kardy 
Kanji de Manga - Glenn Kardy
Japansk språklära - Fujio Düring, Chieko

Men att läsa Manga på original språket är bra träning också. Här är två väldigt bra artiklar om hur man lär sig tyda tecken i japansk Manga :D här och här (artiklar på engelska)

Åh, och i mitt sökande hittade jag även små mini-spel om man vill lära sig de japanska tecknena på ett roligt sätt: Anime-manga.jp (engelska)

Lycka till! :3

djurtok
2013-08-17 08:06
#5

Jaha ;D Okej Ska testa de böckerna :) Men Kan nog tyvärr inte spela det spelet.. Men det fanns ett annat på cdon tror jag det heter som nog var lite som den som jag snart ska beställa :) Tack för svaren, Kommer nog lära mig jätte mycket :3

För evigt med Gaia

Upp till toppen
Annons: