Annons:
Etikettcosplay
Läst 1124 ggr
[Akane-chan-danna]
2013-08-06 16:59

Cosplay-smink~?

Hei alla~ ^___^ Uhm, jag ska vara Lolita detta året på ett Konvent, och har beställt kläder, wig, etc. Men det slog mig plötsligt; smink! xD Jag har inte jätteidealisk ansiktsform vad det gäller Lolita. Stora kinder o liten haka ska man ju ha men… Öhmm… Jag HAR liten haka, men eftersom jag ramlade med cykeln för några år sen har jag fått en lite grop o ett ärr. Dessutom har jag relativt markerade kindben också… Så, frågan är, hur kan man fixa det med makeup? Highlight, contour eller hur ska jag göra~?:3

Annons:
Zolah
2013-08-08 15:50
#1

Jag kan bara tipsa om att kolla in folk på youtube, det är svårt för oss att säga hur du ska sminka dig utan att veta hur du ser ut osv. 

En som jag tycker om är Michelle Phan :)

AnnaMoonshadow
2013-08-10 09:07
#2

Michelle Phan är jättebra, Bubsbeauty också! annars kan man söka på det man vill ha hjälp med så kan man hitta många bra videos ^_^ vi har annars två spellistor på vår Youtube som kanske kan passa? Japanese fashion och cosplay make-up. Lycka till!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Akane-chan-danna]
2013-10-02 18:48
#3

Tack för svaren^___^ jag klarade mig tillsist som Lolita, med hjälp av lite smink fixade allt sig^^

Upp till toppen
Annons: