Annons:
Etikettergeografihistoriakultur
Läst 2264 ggr
Calcifer
7/24/13, 6:59 PM

Flytt till Tokyo

Jag flyttar till Tokyo 30:e september och är både nervös och glad och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till ibland. 🤪


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aily
7/24/13, 7:44 PM
#1

Ah, vad spännande. Har du varit i Tokyo tidigare? Jag var där på riktigt för första gången i år, med sightseeing och allt, trots att jag passerat staden i mina besök till Japan tidigare, så har det aldrig blivit att vi stannat där. Jag kommer garanterat att stanna där fler gånger i framtiden. 👍

 

Calcifer
7/24/13, 8:10 PM
#2

Jag har aldrig varit i Japan alls! Så hemskt spännande! Är massor jag vill se, men när jag precis kommit dit har jag fyra dagar innan upprop i skolan så tänkte mest hinna med att köpa det som behövs och lära mig hitta till och från skolan.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aily
7/31/13, 11:59 PM
#3

Åh, så det är språkstudier som hägrar? Hur länge har du tänkt vara där?

 

Calcifer
8/1/13, 8:17 PM
#4

Ja precis. Vi får se. Ett år är det fixat. Men blir nog två års studier och får jag jobb så stannar jag sen också. Vi får se.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
8/2/13, 7:34 AM
#5

Hehe… du får det att låta så enkelt. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
8/2/13, 11:10 PM
#6

Öh nej. Enkelt är det knappast inte. Men bra mycket svårare lir det om man inte ens försöker…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Aily
8/3/13, 8:36 AM
#7

Nej, det är inte lätt. För att få arbetstillstånd krävs en universitetsexamen om minst 4 år har jag för mig. Sen bör man ha skrivit högsta betyg på språktestet som icke-japan, för att ett företag ens ska vilja anställa. Så nej, det är allt annat en enkelt. Men är det jobba där man vill, så är det ju ändå möjligt, även om det är svårt. 👍

Sen kan jag inte för mitt liv förstå varför någon skulle vilja jobba i Japan, där företaget är mångas liv… 🤔

 

Calcifer
8/3/13, 11:33 PM
#8

Nu råkar jag ha Insider information från svenskar som jobbar där i nuläget med det jag vill jobba med och vet exakt vad som krävs för att det ska gå. Och det är inte alls så svårt som du beskriver det, men naturligtvis inte dödligt lätt.

Du behöver inte förstå varför jag vill leva mitt liv på ett visst sätt, eftersom det är jag och inte du som vill jobba där.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
8/4/13, 12:42 AM
#9

#6 Haha, absolut. Jag läste en artikel för ett tag sedan, som en kille som pluggat i Japan skrivit. Den är lite humoristisk, samtidigt som jag förmodar att där är en uns allvar också.
http://www.freezoon.net/jap/
Du får berätta om det är sant sen. 🙂

Jag skulle jättegärna vilja leva en längre tid i ett annat land, men det skrämmer mig samtidigt, så jag förstår din ambivalens. Att studera och jobba ger ju en helt annan inblick i ett land och dess befolkning, jämfört med om man bara åker dit på semester.

… Surfade runt på ämnet lite… Blir sjuk. Jag tror du kommer få det toppenbra. Mindre än två månader kvar. 😛

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
8/5/13, 8:33 PM
#10

#9 Jo men den har jag läst, helt underbart! Väldigt utdaterad dock, men sjukt rolig och väldigt informativ ändå.

Jag har bott i både Frankrike och England faktiskt, och ja, det gick bra. Det gick inte i längden, men det hade inget med landet att göra. I England hamnade jag i ett vidrigt förhållande och jag var tvungen att fly tillbaka till Sverige för att rädda mitt liv. Så jag får väl låta bli att dejta svinpälsar i Japan så kanske det går bra. ;D

Grejen är den att jag tar det som det kommer. Planen är en sak, sedan kanske det blir så eller inte. Det tar jag den dagen det kommer. Jag har velat flytta till Japan i sjukt många år, och har alltid varit väldigt faschinerad av historian, kulturen, maten, osv. Min vän har bott där i snart två år och älskar ALLT. Verkligen ALLT. Det är hon som tagit reda på Insider information åt mig, så jag vet vad som är möjligt och vad som inte är det. Lätt kommer ingenting bli, varken att lära sig språket eller se mig om efter heltidsjobb, men det är inte omöjligt. Och jag har ingenting emot att kämpa som ett djur om det känns rätt.

Men ja herregud, det är snart dags! Nu börjar nerverna komma!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
8/5/13, 9:00 PM
#11

Underbart!

Den japanska drömmen är levande hos mig också. Min man drömmer om Tobago… Så i dag, när vi lekte med tanken på drömvinsten (vi spelar lotto) gjorde vi en kompromiss - Okinawa. 😉

Jag hoppas du håller oss lite uppdaterade. Alltid roligt att höra hur sådana "man känner" har det när de är där man vill vara. 😊

Lycka till! ❤️

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
8/5/13, 9:02 PM
#12

#11 Ja, Okinawa <3

Jag tänkte åka på semester dit med min kompis som bor i Tokyo just nu. Det har vi redan planerat in. Någon gång nästa år blir det nog. Sola och bada och ta det lugnt, liksom. Ni får åka dit på semester! Och åker ni till Tokyo och jag råkar bo där fortfarande visar jag er gärna runt. :)

Klart jag håller er uppdaterade! Ska länka in min blogg också, vid tillfälle. Kommer både filma och ta bilder och skriva inlägg!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
8/5/13, 9:17 PM
#13

👍

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
Calcifer
8/9/13, 10:10 PM
#14

Nu börjar det dra ihop sig, känns det som. Jag som gjort en gastric bypass måste äta vitamintillskott resten av livet och idag hämtade jag ut tre burkar av varje sort för att ta med. De räcker i nio månader när jag är där, så inom den tidsrymden måste jag åka hem och hämta ut mer. Det känns helt okej faktiskt. Men det gjorde ju att allt plötsligt blev hur verkligt som helst! På måndag ska jag gå till biblioteket och skriva ut de papper jag behöver fylla i för att få ta med medicinen och sedan sätta in i en mapp jag ska ha lättillgänglig i handbagaget.

Men alltså shit, snart är det dags ju! 😮


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
8/9/13, 10:12 PM
#15

Hehe… det låter som om någon här har lite resfeber. 🙂

Jag är med dig i tanken! 😊

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
8/9/13, 10:16 PM
#16

Haha "lite"! Jag har vansinniga mängder resfeber, börjar bli galet nervös! Höhö.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aily
9/11/13, 9:47 AM
#17

#8 Ber om ursäkt för det.

Var bara försiktig… Kommer de på dig kommer du aldrig tillbaka igen. En dag i Korea då och då går för vissa en hel livstid, medan andra åker fast innan det ens blivit en vana att fuska med visumet.

 

Calcifer
9/11/13, 11:55 AM
#18

#17 Så du antar att jag tänker vad, förfalska ett visum? Det är ganska kränkande, och har ALDRIG varit på tal överhuvudtaget!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
9/11/13, 4:05 PM
#19

#18: tror inte #17 menade något illa med det hon skrev, bara en varning om att utnyttjande av visum på fel sett kan få konsekvenser. Ibland kan det vara svårt att förstå på vilket sätt man säger något när det är i skriftlig form 😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
9/11/13, 4:06 PM
#20

#19 Jag tycker det är ganska oförskämt att anta att jag planerar ett så stort lagbrott. Speciellt när jag aldrig påstått det någonstans.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Sophia S
9/11/13, 5:37 PM
#21

Åh va kul! Lycka till i Tokyo! Världens bästa stad. *w*

Aily
9/11/13, 5:43 PM
#22

I inlägg #8 nämns användandet av ett okonventionellt sätt att stanna och jobba i Japan. Jag manar dig bara till försiktighet. Under studietiden är det inga problem att ta deltidsjobb på dit studentvisum, men därifrån är steget långt om du vill göra det rätt.

Jag lämnar den här tråden nu, för den ger mig inget om det jag försöker tillföra ska missförstås hela tiden.

Jag hoppas du får en bra tid i Japan i vilket fall. Take care!

 

Calcifer
9/11/13, 5:45 PM
#23

#22 Fanns inte ett spår av något sådant där, och dina maningar är onödiga och har inte blivit frågade efter. Jag har aldrig och kommer aldrig planera att olagligt jobba och bo i Japan. Någonsin. Det är ett allvarligt brott jag blir beskylld för och det ger inte mig något heller förutom att det är väldigt otrevligt och onödigt.

Jag är fullt insatt i hur det ser ut och hur mycket man får jobba på studentvisum, samt att jag är fullt insatt i hur det måste gå till för att man ska få arbetsvisum på rätt sätt. Och jag tänker följa det till punkt och pricka. Får jag inget visum för att arbeta där åker jag hem till Sverige, svårare än så är det inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Calcifer
9/11/13, 5:45 PM
#24

#21 Tack! Ser så hemskt mycket fram emot det nu! 19 dagar kvar! :O


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
9/11/13, 5:51 PM
#25

Heh… Att jobba i Japan på turistvisum är väl en välkänd klassiker? En dag i Korea och sen nytt visum… Men förmodar att det är det sättet som räknas som inte okej. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
9/11/13, 5:52 PM
#26

Jag kommer inte göra så.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
9/11/13, 5:54 PM
#27

19 dagar… kryssar du av dem i kalendern nu då, som en julkalender? 😃

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
Calcifer
9/11/13, 5:54 PM
#28

#27 Nä, haha, jag har ingen kalender. :O

Men varje dag blir jag mer och mer peppad! Nu väntar jag på samtalet från ambassaden om att mitt visum är klart så då ska jag åka och hämta ut det!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
9/11/13, 5:55 PM
#29

Det trodde jag inte heller att du skulle… Det var bara det sättet jag kände till. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
9/11/13, 5:55 PM
#30

#29 Det går att göra så, men jag känner inte att det är värt det. Lyckas jag inte få jobb efter studierna så får jag åka hem till Sverige igen helt enkelt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
9/11/13, 6:02 PM
#31

Men visst är det väl så att… Om jag läser japanska i Japan och klarar deras språktest, så har jag även möjlighet att läsa på ett vanligt universitet i Japan. Då har jag möjlighet att stanna längre på ett nytt studievisum som gäller längre? Eller har jag missuppfattat det?

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
9/11/13, 6:04 PM
#32

Nej så är det! Jag har inte tillräckligt med CSN kvar för att studera där på universitet, annars skulle jag göra det. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
9/11/13, 6:13 PM
#33

Av någon outgrundlig anledning blev jag sugen på att lära mig japanska nu… Skriver alltid några korta, standardiserade fraser till mina brevvänner i Japan, men kunde ju vara kul att kunna mer…

Det där med CSN är ju så klart ett gitter… om du då inte jobbar för att få ihop till skolavgift och att leva. Puh… bara tanken på det gjorde mig trött. 😛

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
9/11/13, 6:15 PM
#34

Man måste spara ihop så galet med pengar alltså, för att ha råd med allt i så fall. x]

Men det är ju värt det, om det är ens dröm.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Victoria93]
9/12/13, 5:36 PM
#35

Bellatrix, varför vill du bo där? Är det för att du är intresserad av populärkultur och landet eller för att du tycker det är spännande med andra länders kultur bara?

Vad vill du jobba med där?

Calcifer
9/12/13, 5:42 PM
#36

#35 Jag är jättenyfiken på landet och dess kultur. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Victoria93]
9/13/13, 12:02 PM
#37

#36 ok! Vad vill du jobba med som gör att du måste vara där? :)

Calcifer
9/13/13, 12:03 PM
#38

Jag ska studera japanska, jag jobbar inte alls just nu.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sophia S
9/13/13, 12:21 PM
#39

#36 You will love it! Sålänge du har passion för språket kommer det gå finfint. Det är svårt att ta sig fram med bara engelska tyvärr.

Sen är det en stor hjälp ifall man har inställningen att man vill integrera i det japanska samhället och inte göra som många turister eller besökare, klampa över allt och alla med sin egna kultur och livsstil.
  En sådan attityd fungerar inte i Japan om man inte konstant vill känna sig som (och bli kallad för) en "gaijin" (främling/outsider). Japanerna har både en moralisk och Hierarkiskt ordning som samhället är byggt på. Ålder och status är viktigt, de avgör hur man kan prata och inte. I jämförelse med oss är japanerna så sjukt artiga att man skäms över hur det fungerar i Sverige.

Men det här med gaijin är trist. Japan är ett av de länder som har minst invandring i världen. Vidare pågår en del rasism. Men det är inte så konstigt.
Först och främst har japanerna en historia av att bli totalt överkörda (och slaktade) av västerlänningar och västerländsk kultur. Och i modern tid skapar västerlänningar en hel del problem i Japan. Ett bra exempel är Tokyo's lite lyxigare stadsdel Roppongi, där finns många lyxiga hotell, barer och restauranger. Tokyo räknas som världens mest säkra stad men Roppongi är den mest bråkigaste stadsdelen. Varför? Jo för att många affärsmän och turister som har cash att bränna håller till i Roppongi. De lyxar på dagarna och super skallen av sig på kvällar och nätter. Fulla/höga antastar de folk, skriker och bråkar, startar slagsmål.
När jag var Tokyo förra året var det t o m ett mord på en av dessa barer vilket gick på nyheterna i flera veckor efteråt.
Vad för intryck ger detta till japanerna?
Klart det finns ett japanskt näringsliv underliggande som drar nytta av alla västerländska pengar men vanliga japaner håller normat inte till i stadsdelen och varnar även turister att åka dit.

Anyway, det var bara lite kuriosa. Svenskar och japaner fungerar annars väääldigt bra ihop! Det finns många likheter och det är delvis därför som såpass många svenskar åker till Japan och japaner åker till Sverige tror jag.
Du kommer ha det helt fantastiskt där borta!

Calcifer
9/13/13, 12:22 PM
#40

Jag har redan koll på allt det där. 😉


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sophia S
9/13/13, 12:28 PM
#41

Men dåså! ˆwˆ
Vilken stadsdel ska du bo i?

Annons:
Calcifer
9/13/13, 1:53 PM
#42

Shinagawa!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Victoria93]
9/13/13, 2:26 PM
#43

Hoppas du får det kuul! :D Träffade ett par tjejer på en konsert en gång som åkte dit på språkresa över sommaren och de var såå otacksamma. Sa att det var jättetråkigt och det enda roliga var att vara i spelhallen .___.

Iofs var jag där bara i 10 dagar men vistelsen blir ju som man planerar den…

Calcifer
9/13/13, 2:33 PM
#44

Ja jag har gjort massor med planer redan! Ska hämta ut mitt visum på måndag också, och sen är jag nästan klar med det mesta. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
9/13/13, 5:26 PM
#45

#44 jag är lite avundsjuk på dig, börjar verkligen längta tillbaka till Tokyo nu! >___<

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
9/13/13, 5:27 PM
#46

Jag lovar att uppdatera alla med bilder och historier om hur det går! Är det något specifikt i Tokyo du kan tipsa om som jag måste besöka?

:D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
9/13/13, 5:36 PM
#47

Det måste du! hmm… Det finns så mycket att kika på! Några av sakerna har jag ju redan skrivit om här på Jif och andra kommer dyka upp i framtiden. Men en av de bästa upplevelserna är bara att gå runt och insupa kulturer, kika in i de där små hål-i-väggen resturangerna och butikerna, och verkligen utforska massor!  Dessutom komma i kontakten av bredden i kulturen, alltså allt från den traditionella som du möts vid någon av alla templen till den supermoderna sidan! Några typiska turistmål är annars Harajuku (där vi spenderade mycket tid och köpte flera söta väskor och kläder, för att inte tala om de fantastiska crêpesen!  och Akihabara där vi brände massa pengar i spelhallarna (och vann!) och på allt nördigt i alla små affärer… Det är så svårt att bara räkna upp några speciella ställen att gå på, för det som var mest awesome var nog när vi upplevde massa saker helt utan plan! Tvivlar inte på att du kommer få det underbart där borta!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
9/13/13, 5:55 PM
#48

Det låter jättebra alltihopa. Jag vill liksom dels uppleva mycket av det turistiga, så att säga, men även det mer klassiska. Jag kommer besöka t:ex Kyoto av den anledningen så fort jag har råd/tid till det. 

Kommer ju definitivt kolla runt bland artiklarna härinne för att se lite mer konkreta tips. Men kiddy land är ett måste, sanna mina ord! xD

Sen vill jag egentligen besöka några onsens, men jag har rätt många tatueringar och är ju medveten om det problemet då.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
AnnaMoonshadow
9/13/13, 6:04 PM
#49

mm du har ju tid att ta det lite som det kommer ^^ jag har sagt att åker jag igen vill jag skaffa tågkort så jag kan åka runt till olika städer och inte bara bo i Tokyo. Vi bodde på ett vandrarhem som heter K's House i Tokyo, det är en hel kedja och har flera vandrarhem i andra städer, ett budgettips om du behöver övernattning på resorna ;) Det är billigt och väldigt välskött med trevlig, engelsktalande personal och jag kommer lätt bo med dem igen när jag åker tillbaka!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
9/13/13, 6:07 PM
#50

Det lät jättebra, ska definitivt komma ihåg det tipset! Åker jag iväg till Kyoto tar jag nog Osaka och Nagoya i samma vända och då blir det nog bäst med övernattning ja. xD

Men som sagt, har ju tid på mig att välja och vraka lite. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Victoria93]
9/13/13, 6:07 PM
#51

#48 KÖP CREPSEN! xD och fota inte emosarna på bron, de kommer bli sura haha..fast fick ta en bild med ett emo ( cosplayare??) i Harajuku (kan ladda upp bild sen vid datorn:D) hon var söt men de andra var dumma;___; men vad händer om du badar nmed tatueringar?? Bada endå buuuu

Calcifer
9/13/13, 6:09 PM
#52

#51 Många onsens har regler om att man inte får ha tatueringar. Det är en rätt lång historia, men kort och gott så anses man kunna vara lite av en buse om man har många tatueringar, haha.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lumina - 留美奈
9/13/13, 7:42 PM
#53

#49  Tack för boendetipset. Bokmärkte det. 🙂

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

AnnaMoonshadow
9/14/13, 8:17 AM
#54

#50 & #53: bra att jag kan ge bra tips :D Det är perfekt att bo hos om man också vill ha möjlighet att komma folk lite närmare. All personal som sagt är jättetrevliga och hjälper och svarar på alla frågor och det är alltid någon i uppehållsrummen som alltid är villiga att samtala. Dessutom brukar de anordna speciella kvällar som man får umgås och lära sig saker på. När vi var i Tokyo hade de drinkkväll (där de serverade olika japanska drycker från iste och juice till alkohol) en lär-dig-göra-sushi-kväll  (som vi tyvärr inte hade tid att vara med på) och dessutom ett speciellt sommartema då de serverade shaved ice varje eftermiddag. Supergott!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
9/23/13, 1:56 PM
#55

Nu är det en vecka kvar bara!

Om exakt en vecka sitter jag på planet till Helsingfors där det blir byte till Tokyo! Känns helt galet alltså! Lägenheten är helt tom, så när som på det jag ska ta med mig, lite pant, grejer som ska slängas (typ schampoflaskor etc) och en provisorisk madrass gjord av en stor soffdyna och en bäddmadrass från min säng. Känns helt tokigt att det snart är dags faktiskt!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Calcifer
9/30/13, 2:31 PM
#56

Sitter i Helsingfors och chillar med en kopp Te. Två timmar kvar tills planet till Tokyo lyfter!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Victoria93]
9/30/13, 2:57 PM
#57

#56 Rör lite på dig också, inte kul att sitta läne på det planet..>.<

Calcifer
9/30/13, 3:27 PM
#58

#57 Jag är riktigt förkyld så orkar inte röra på mig så mycket. Ser faktiskt fram emot att få sätta mig ner och bara sitta. Kommer väl ångra det sen, men nu har jag ont i huvudet och känner mig galet trött och sov som en kratta inatt. Vill på planet och sätta mig och försöka dö lite. 😃


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
9/30/13, 5:32 PM
#59

åhh, jag är så avundsjuk! hoppas resan går bra 😃

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Calcifer
10/1/13, 9:29 AM
#60

Den gick "bra", men jeeemlarns vad jobbigt det var. Nu är jag framme och svettas som en gris!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

AnnaMoonshadow
10/1/13, 12:53 PM
#61

Haha, jag har förträngt flygresan och det tror jag du kommer göra snart nog också 😉

Jag brukar kunna sova mig igenom tråkiga resor vilket jag även försökte med till och från Tokyo, men min sambo kunna inte sova alls utan satt och skruvade på sig hela resan vilket resulterade i att han väckte mig hela tiden också 😛 Men som sagt när man väl är framme är det värt det!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Lumina - 留美奈
10/1/13, 8:06 PM
#62

Skönt att resan gått bra och hoppas att du snart är frisk igen, eller kanske redan är?

Hoppas du får det toppenbra! 🙂

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Annons:
Calcifer
10/1/13, 8:13 PM
#63

#62 Inte frisk än *rosslar*, men jag jobbar på det!

Tack. ^^


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

SolidShinta
10/3/13, 1:54 PM
#64

Det är roligt med språkskola, om det är det du ska plugga. :)
Varmt är det fortfarande, men då ska du se sommrarna här. 😂 Du vänjer dig nog snart.

Lumina - 留美奈
10/3/13, 2:15 PM
#65

Hehe… Jag fick mail från en vän som bor i Tokyo, och hon klagade på värmen… 30 grader i oktober… Jag vill dit nu!

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

SolidShinta
10/3/13, 5:31 PM
#66

Ja, det är 21 grader här nu och klockan är halv 1 på natten. Jag vill gärna ha lite kyla istället. hehe

Lumina - 留美奈
10/3/13, 7:17 PM
#67

#66 Vi kan gärna ta tio grader hit! 😃

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Calcifer
10/3/13, 10:47 PM
#68

Skaffade en iPhone idag. Och health insurance osv.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Akane-chan-danna]
10/5/13, 5:58 PM
#69

Måste fråga dig, skriver du om detta på nåt annat forum också?

Annons:
Calcifer
10/5/13, 11:32 PM
#70

#69 Yep


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Akane-chan-danna]
10/9/13, 11:56 AM
#71

#70 jahapp xD jamen då har ju jag följt din blogg;-; anyways, lycka till~^^

Calcifer
10/9/13, 11:58 AM
#72

#71 Sweet. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

FunkyShrimp
11/22/13, 11:33 PM
#73

#8 det #7 skriver är väldigt sant.
Man får inte vara så trångsynt och tro att det går att lösa sig bara för att någon annan haft den turen.

Mina japanska vänner säger samma sak som #7 skriver. Så du borde lyssna på det.

Calcifer
11/23/13, 1:35 AM
#74

#73 För det första är det INTE okej att du kallar mig trångsynt. För det andra tänker jag INTE lyssna på kompletta främlingar på internet som påstår sig att de vet bättre än jag när folk jag känner i verkligheten har annan information. Varför ska jag ge upp min dröm och åka hem till Sverige igen för att några jag inte har en aning om vilka de är säger det? Verkar ytterst oklokt och inte heller rimligt.

För övrigt har jag pratat med en språkskola själv som bekräftar det jag hört, och om det är någon som vet bäst så är det förmodligen de som anställer människor…


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: