Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 794 ggr
RinRainicorn
2013-07-07 04:31

Genderbender,shoujo-ai/yuri manga tips? :)

Ja alltså nu när jag suttit upp hela natten blev jag extremt sugen på att läsa en Manga med yuri/shoujo-ai inslag :D och Genderbender har alltid varit en favorit,och det jag skulle villja läsa är med en tomboy tjej eller en tjej som klär sig som en kille eller liknande som blir kär ^^ var lite sugen så :3 undrar ifall någon känner till nån? ;)

Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD

Annons:
Apootie
2013-07-07 13:49
#1

Sätter ett litet avtryck här, är också intresserad. Dock av någon Anime som är så!

RinRainicorn
2013-07-07 14:27
#2

#1 Ja det skulle också vara jätte nice!! >:D Ska hojta till om jag hittar nått i mitt sökande :)

Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD

Apootie
2013-07-07 14:55
#3

#2 hehe, hoppas någon vet nån. Jag gillar inte riktigt att läsa Manga online, och jag är för fattig för att köpa, så just nu kollar jag hellre på Anime :D

Azmaria
2013-07-09 18:29
#4

nu vet jag inte i vilken era och tid ni söker i, men jag kan tipsa om en shojo-ai som finns som anime(den finns oxo i Manga format men det har jag inte läst ännu XD):

Revolutionary girl Utena

Den har en 1700-tals stil i sig med dräkter och utseende och är en Anime som har släpps ut från sida äldre dagar :D vilket man kan se på stilen, MEN den är hur ljuvlig som helst att se på, och musiken är guld! <3

det finns 39 episoder samt en lånfilm på 80min.

Är man intresserad av Shojo och små gosig Yuri med action och fantasy, då är serien toppen :D

jag kan dra upp en kort beskrivning, direkt från svenska wikipedia;

"Titelfiguren är Utena Tenjō, en tonårig pojkflicka som under sin barndomstid tagit starkt intryck av en vänlig prins och därför beslutat sig för att själv bli en prins (genom klädval och sin personlighet). Utena studerar på Ōtoriakademin. Där blir hon bekant med Anthy Himemiya, en flicka som har ett problematiskt förhållande med en annan student. Utena kämpar för att försvara Anthy och blir därmed inblandad i en serie svärdsdueller med medlemmar av skolans elevråd. Anthy omnämns som Rosbruden (japanska: 薔薇の花嫁, Bara no hanayome?) och ges som pris till segraren av varje duell. Det sägs att vinnaren av hela tävlingen kommer att få motta en mystisk kraft som ska "revolutionera hela världen" och att den nuvarande mästaren ständigt utmanas om sin äganderätt över Rosbruden."

(http://sv.wikipedia.org/wiki/Sh%C5%8Djo_kakumei_Utena)

jag infogar OP till animen~

Make Pasta not War, Vee~

RinRainicorn
2013-07-10 23:05
#5

#4 Tack för tipset!! jag ska kolla upp den ^^

Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD

Upp till toppen
Annons: