Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japanska språket

Jag älskar dig "också" hjälp!! :D

2013-07-05 00:46 #0 av: RinRainicorn

Okej jag och min bästis brukar säga typ mata ashita/janee~ och den som först hinner säger oftast aishiteryo~ (och av vad vi fattat betyder det jag älskar dig typ) anyways hur ska vi kunna svara genom att säga jag älskar dig med(/också)???? För tillfället ser det ut så här när vi säger hejdå:

Rin: blahablah
Sakku:jag måste gå nu men vi pratar mer om det sen okej?
Rin: japp Janee~
Sakku:Mata ashita, aishiteruyoo~
Rin: ah! Aishiteru...yo.... Mo?

Ja lite awkward mot slutet där xD fast vi brukar alltid grumla på det dagen efter xD så hjälp oss på traven!! ( ̄^ ̄)ゞ

Anmäl
2013-07-05 01:32 #1 av: [MikeW]

Aishiteimasu tror jag det är :)

www.kairuo.deviantart.com Spöke  Sajtvärd för Teckning Ifokus
           Check out my art ^ :D              Medarbetare för Digital Konst

Anmäl
2013-07-05 09:25 #2 av: [PeterWem]

#1 Masu-formen lägger man till när man pratar med främlingar och sådana som står högre i kurs än en själv.

Anmäl
2013-07-05 13:15 #3 av: Apootie

Jag kan ha fel, men jag tror man säger "watashi mo aishiteruyo"

Dock skulle inte jag använda aishiteru, jag använder daisuki istället. Då blir det "watashi mo daisuki dayo" för vänner.

(och som sagt, jag använder det så, men säger det typ aldrig så jag kan ha fel...)

Anmäl
2013-07-05 13:29 #4 av: [MikeW]

#2 Aha tack :D

www.kairuo.deviantart.com Spöke  Sajtvärd för Teckning Ifokus
           Check out my art ^ :D              Medarbetare för Digital Konst

Anmäl
2014-03-30 13:31 #5 av: MatildaSjöberg

Tror inte du behöver använda mo, jag skulle fatta om jag sa älskar dig och någon svarade älskar dig ;-)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.