Annons:
Etiketteranimemanga
Läst 4965 ggr
conadrie
6/27/13, 7:03 PM

Kärleksanime

Jag vet inte varför, men jag är väldigt inne i Anime som har med kärlek att göra. 

Skulle vilja ha tips på några som ni tycker är bra, eller passar in. Får gärna vara fantasy i osv också. 

De jag har sett är: 

  • Shugo Chara
  • Say I love you
  • Kotoura-San
  • Amnesia
  • Kamisama Hajimemashita
  • Vampire Knight
  • Sakurasou no pet na Kanojo
  • Sword Art Online
  • Toradora
  • My Little Monster
  • Inuyasha

Även sett några fler som jag inte kommer på just nu, men känner igen namnen när jag läser dom.

Blir nog att kolla på Air också, hm. Verkar rätt intressant!

Annons:
Kakaokaka
6/27/13, 7:13 PM
#1

Har du hört talas om "Sword art online" Den är riktigt bra och innehåller både fantasy och romantik. :)

conadrie
6/27/13, 7:14 PM
#2

#1 Jo, den har jag faktiskt kollat på. Haha, hade den i huvudet, tänkte precis lägga till den i listan :3

Kakaokaka
6/27/13, 7:51 PM
#3

#2 Aha. Den och say i love you är nog de enda romantiska animen jag har sett så jag har nog inga fler förslag haha :)

P3-san
6/28/13, 1:59 AM
#4

har du sett

Lovely complex

tonari no kaibutsu-kun (denna har dock lite mer komedi än romantik)

kaichou wa maido-sama

kimi ni todoke

special A

buso renking ( en Shonen action med riktigt bra romantik i den)

nana ( ska vara riktigt bra, men har inte själv sett klart då den blev för tung för mig :D)

aishiteruze baby ( en av mina favoriter )'

arakawa under the bridge ( mest komedi, men handlar ju om ett par ^^)

Romeo x Juliet ( typ romeo och julia, men med fantasy och enligt mig mycket bättre ;) )

full moon wo sagashite

nodame contabile ( romantik, komedi och klassisk musik)

hoppas att du hittar nån du gillar och inte har sett här, känner att det blev mycket när ja väl kom igång XD men vill avsluta med att tipsa några animes, där jag hällre tipsar att du läser Manga, då den storyn är bättre än den i animen

Fruits basket ( den mer djupa storyn + romantiken börjar efter animen)

Oran high school host club ( mangan fokuserar på romantiken, vilket animen inte gör)

hana yori Dango ( animen är gammal och har ett jätte konstigt slut, medans mangan är ett mästerverk enligt mig, dock kanske man måste se över den gamla tecknar stilen )

skip beat ( alla mer romantiska hintar börjar efter animen )

ancaf33
6/28/13, 7:56 AM
#5

chobits? :D
Love hina (typ romantisk? )

To Love-Ru (har inte sett den själv men tänkte se den snarast, den verkar vara romantisk)

AnnaMoonshadow
6/28/13, 8:39 AM
#6

Romantik är en favoritgenre för mig med! Tyckte #4 hade en utomordentlig lista då många av mina favoriter fanns där. 

Bokura Ga Ita tror jag ingen nämnt ännu va? En av de enklaste vackraste serierna. Och en vän till mig skulle säkerligen ta med Peach Girl :)

Och kanske ska  man nämna Tsubasa också! Det är inte så mycket som kretsar kring romantiken men däremot bygger mycket av historien på kärlek då Syaoran ger sig ut och letar efter Sakuras minnen i okända världar för att rädda henne ^_^ 

Hana Yori Dango finns dessutom som dramaserie och den är då helt underbar! 

sen finns det ju film med… Filmen 5 Centimeters Per Second till exempel… Det finns så mycket härligt romantiskt :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
conadrie
6/28/13, 11:31 AM
#7

#4 kaichou wa maido-sama och Oran high school host club har jag sett också, underbara :') hade velat ha fler säsonger av dom dock D: 

Även settkimi ni todoke och Lovely complex.
Lovely complex är faktiskt rätt så lik mitt förhållande, är längre än killen också x) 

Tack alla för tipsen! Ska kika och se om det finns någon som passar mig :3 är dock väldigt kräsen när det gäller själva animen, tycker att arten/mangan (det som är målat i animen, det vill säga xD) måste vara bra också :3

AnnaMoonshadow
6/28/13, 3:14 PM
#8

Ja det som är tråkigt med shojoserier är att de bara brukar få en säsong, max två :/ men Tsubasa är rätt lång i jämförelse, NANA också om jag minns rätt.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AnnaMoonshadow
6/28/13, 3:25 PM
#9

Kom på också att om du inte har något emot att se boy love så rekommenderar jag också junjo romantica, sekaiichi hatsukoi och gravitation. De är alla fulla med söt romantik och kärleksproblem ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

conadrie
6/28/13, 4:10 PM
#10

#9 Hehe, jag har inget emot att se boy love ;) romantik som romantik! fast har redan sett de två första (a)

Har sett No. 6, shounen ai/bishounen om man ska säga något.

[MikeW]
6/28/13, 5:10 PM
#11

#10 Gravitation är både rolig och bra! Rekomenderar den! :D

Sen är Sekaiichi Hatsukoi VÄLDIGT bra också!! http://myanimelist.net/anime/9926/Sekaiichi_Hatsukoi

Sekaiichi Hatsukoi har två säsonger, så tillsammans är det 24 avsnitt =D
Rekomenderar det också, det är väldigt roligt och det är väldigt spännande!

Apootie
6/28/13, 9:59 PM
#12

Sätter en liten *tass* här (som man säger på djurforumen 😃) då kärlek är min absoluta favoritgenre när det gäller Anime! (och typ… allt annat)

conadrie
6/28/13, 11:02 PM
#13

Kollar för tillfället på Romeo x Juliet. Åh, älskar den ju! Episod 9 redan, hihi.

Annons:
AnnaMoonshadow
6/29/13, 10:12 PM
#14

#13 den är helt underbar! en av de få animer jag faktiskt köpt hem och har stående i bokhyllan <3

Tycker du borde testa på att kolla drama också om du är så förtjust i romantiken, finns massor med väldigt fina j-dramor där ute!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

conadrie
6/29/13, 10:49 PM
#15

#14 Är på episod 17 nu, hihi. Ärligt talat älskar den! 

Jo, jag dras väldigt mycket till romantik hos Anime, hihi. Inte i riktiga filmer dock, de är så smushiga om man ska säga något, haha xD det är romantik på fel sätt enligt mig! Går rätt till i Anime - då det brukar gå som man vill ;) Hm, jag bara undrar, är de lika bra/liknande till romantik i Anime då? får checka!

AnnaMoonshadow
6/30/13, 2:26 AM
#16

#15 jag tycker det i alla fall är stor skillnad på en romantisk asiatisk drama och en romantisk västerländsk film eller serie. Många dramor bygger ju dessutom från början på anime/manga och har mycket av samma känslan både i historien och i bilduttrycket. Så tycker verkligen du i alla fall ska testa! Några som jag snabbt kan rekommendera är:

Hana Yori Dango - bygger på mangan och animen med samma namn om en fattig tjej som kommer till rikemansskolan och som gör sig ovän med F4, de snygga killarna som "äger" hela skolan. Så klart massa kärlek i den!

Hana Kimi (Hanazakari no Kimitachi e) är också väldigt bra, så bra att det finns fyra dramaserier som bygger på den, två japanska, en kinesisk och en koreansk. Rekommenderar både första jap. och kor. En tjej som klär ut sig till kille för att komma in på en all boys school, massor med humor och mysigt växande kärlek.

You're beautiful (kor.) eller Ikemen desu ne (jap.) blir nog mitt sista tips just nu (då de är samma story). Denna bygger inte på en Manga men är ändå jättebra. Själv föredrar jag den koreanska versionen eftersom det är den ursprungliga och en av mina favoritskådespelare är med i den, men den japanska är också väldigt bra ^_^ 

Alla serier går att hitta på streamingsidor så som dramacrazy, så du kan ju känna dig för om det är något för dig? :D

(Och ja, till er som undrar får man tipsa om streamingsidor på iFokus eftersom streaming är lagligt till skillnad från nerladdning som är något som inte diskuteras på forumet)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

conadrie
6/30/13, 4:14 PM
#17

Nu har jag kollat klart på Romeo x Juliet. Herregud. Fick en sådan ledsen känsla i halsen och ögonen, men grät aldrig dock. Så fin en var, usch. Hemskt ju. 

Det jag tyckte var lite roligt med animen var att ungefär alla killarna som Juliet kände, var kär i henne. Curio, Francisco, Tybalt, och så Romeo.

Upp till toppen
Annons: