Annons:
Etikettermatdryck
Läst 2819 ggr
[Deleted Account]
2013-06-02 16:03

Japansk mat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 14 Juni håller min pojkvän en stor Hejdå-middag innan han åker till Japan 1 år, men han har helt glömt bort att planera det allra viktigaste - självaste MATEN! >_<;

Har har bestämt sig för att göra Sushi, men inte alla gäster äter Sushi, så nu undrar jag om ni har något tips på något enkelt men gott man kan laga några timmar innan gästerna kommer? 

Helst något man inte behöver speciella mat-instrument till, kanske något som passar till ris eftersom vi har riskokare.. :)

Och så undrar jag om nån vet hur man kan hålla ångande dumplings färska?

Det ska komma ca 18 personer så det blir en del mat!

Annons:
AnnaMoonshadow
2013-06-03 07:53
#1

hmm… Curry funkar ju alltid, och är enkelt att göra, men då gäller det att få tag på curryblock med! Vart bor du någonstans? 

Annars skulle man kunna göra yakitori-spett (kyckling) vilket borde vara rätt enkelt och omtyckt ^^ Finns säkerligen färdig yakitori-sås i affären eller så kan man göra egen

Dumplings är nog svårt att hålla färska länge, tror man ska satsa på att äta dem medan de är varma. Fast jag är inte så van vid dumplings så vad vet jag  😉

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Deleted Account]
2013-06-03 14:43
#2

Yakitori och Curry låter helt perfekt! :D Tack!

Upp till toppen
Annons: