Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Anime & Manga Artiklar, nyheter och skvaller! Cosplay Film och serier Japan - Land och kultur Japanska - Hjälp med översättning Japanska språket Japan.ifokus Japanskt mode Konvent, event och konserter Kpop och Korea Köp/sök/sälj/skänkes/bytes Länkar Mat, dryck och recept Musik Off Topic TV/data-spel Övrigt
Japanska - Hjälp med översättning

Översättning tack!

2013-05-20 19:58 #0 av: Ponnyn_

Hej! Jag har köpt 2 tröjor från Japan och nu står det varningstext på japanska på dom, vilken jag då inte förstår. Misstänker att det är en tvättrådslapp, och då vill man ju gärna vilja veta vad som står så att man inte tvättar fel! Så det kanske finns en vänlig själv därute som skulle vilja översätta iallafall en del av det? (:

Anmäl
2013-05-25 12:16 #1 av: Ponnyn_

149 läsningar men inga svar... Någon som kan tänka sig översätta ett par ord? :z

Anmäl
2013-05-25 18:56 #2 av: [PeterWem]

Har du plasttryck på bröstet? Står något om att den ska tvättas och tio minuter. Tvätta dem som vanligt skulle jag annars säga. Bomull är bomull som tål 40 grader, och är det stora plasttryck ska det handtvättas.

Anmäl
2013-05-26 14:15 #3 av: Ponnyn_

Okej, tack! (: Den ena har plasttryck över hela sig, så är säker på att det är bäst att handtvätta den. Kommer att handtvätta båda (:

Anmäl
2013-05-26 21:11 #4 av: [PeterWem]

Sen är inte plasttryck speciellt bra för kroppen då det avger gifter, men det är en annan historia... Tvätta före första användning som får du bort det mesta av skiten som sitter i tröjans tyg innan användning. Gäller alla tröjor.

Anmäl
2013-05-27 08:06 #5 av: AnnaMoonshadow

Kan vara bra att tvätta dem separat första gångerna med eftersom nya kläder kan färga av sig ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2013-05-27 21:10 #6 av: Ponnyn_

Okej (: Tack!

Anmäl