Japan - Land och kultur

Japansk reklam

2013-05-17 15:44 #0 av: AnnaMoonshadow

Hej folket! såg precis den här videon som konbini-kedjan Lawson lagt upp på Youtube och tanken slog mig hur det skulle se ut om ICA gjorde liknande reklamsnuttar här i Sverige xD

Detta ledde då osökt in på just det här med hur speciell reklamen i Japan verkar vara, i alla fall om man kollar de videos som finns på Youtube, och jag tänkte kolla om ni har några favoriter att dela med er av? 

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2013-05-24 21:28 #1 av: Hoshi99

Kanske inte så jätte speciell men den är lite rolig XD

Anmäl
2013-05-25 07:23 #2 av: AnnaMoonshadow

Vi har ju Fit's-reklamerna ^_^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Anmäl
2013-05-30 12:36 #3 av: [PeterWem]

Mina två favoriter.

Anmäl
2013-06-01 18:09 #4 av: grayscale

#3 det där är ju musikvideos

Den här är min absoluta favorit iallafall!!

Anmäl
2013-06-02 06:46 #5 av: [PeterWem]

Första är reklam för grönsaker för att folk ska äta mer sådant. Andra gick som reklam där under hela förra året, dock inte hela låten.

Anmäl
2013-06-10 21:36 #6 av: TatsuOni

Favorit vet jag inte, men den här var rolig i alla fall:)

Home is where the heart is

Anmäl
2013-06-10 21:53 #7 av: AnnaMoonshadow

#6 den var intressant ^__^ 

Annars är ju denna rätt känd:

Vea <3 

Anmäl
2013-07-20 22:19 #8 av: grayscale

#5 Ingen av dom är ju dock reklamfilmer. Tvivlar på att dom visar reklamfilmer som är 2+ minuter där borta? Tvivlar dock inte på att den första gjordes för reklam.

PONPONPON är inte gjord för reklam, däremot kan den ha varit med i någon reklam. Tie-ins är väldigt vanligt. Eller spelades den som reklam för själva singeln? Också ganska vanligt.

Anmäl
2013-07-22 09:58 #9 av: Aily

Japansk reklam är lite lätt besvärande. Skämtar

Anmäl
2014-01-16 11:16 #10 av: AnnaMoonshadow

hittade den här videon idag

Vea <3 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.