Annons:
Etiketterkonserterkonventevent
Läst 4964 ggr
AnnaMoonshadow
5/14/13, 4:12 PM

Konvent och event 2013

Efter lite övervägande iom att det att det uppstått flertalet trådar på forumet kring ämnet har vi nu bestämt att samla alla samtal om aktuella Konvent i en och samma officiella tråd för att alla lättare ska få en överblick över vad som är aktuellt.

  • Här i kan ni alltså berätta om kommande Konvent (och andra evenemang) under året som ni tänker gå på eller tror andra finner intressant.
  • Här kan ni också tipsa om de Konvent ni själva arrangerar.
  • Har ni nyligen varit på något så är ni också varmt välkommen att berätta hur er upplevelse var under konventet (dock inte låta detta samtal ta över tråden)

Det här betyder inte att ni inte får skapa egna trådar om specifika Konvent utan är bara för att få en sammanhållen tråd i forumet för att tipsa och prata om konventssverige (världen?) och de alternativ som finns här. För mer ingående diskussioner kring ett specifikt Konvent eller evenemang är ni alltså varmt välkomna att skapa separata trådar för att tala om upplevelsen m.m.

Om ni tipsar är bra info att ha med tid, plats och gärna en länk till en hemsida eller dylikt  ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
AnnaMoonshadow
5/14/13, 4:33 PM
#1

För att sammanfatta så kommer här en liten lista på de Konvent som nämnts i tidigare trådar:

PicaCon i Kristinehamn (som inträffade 5-7 april)

KodachiCon i Lund den 24-26 maj

MintCon (som förhoppningsvis skulle genomföras i Juni i Stockholmstrakten?)

Storcon i Storvreta/Uppsala 28-30 juni (där Seremedy tydligen ska uppträda)

Örncon den 28-30 Juni, i Örnsköldsvik.

Peppcon i Uppsala 12e juli

Närcon, 25-28 juli i Linköping

Confusion, 25-27 okt, i Göteborg

Nerdcon, Umeå

Det sker alltså mycket i år! För fler förslag har vi några i länkarna. För tydligare info och schema kan man kolla på konvent.se. Vad tänker ni gå på i år? och har ni några fler favoriter?

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

RinRainicorn
5/15/13, 4:11 AM
#2

#1 Tyvär har seremedy splittrat så de kommer inte spela på storcon :'/

Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD

AnnaMoonshadow
5/15/13, 7:04 AM
#3

#2 det visste jag faktiskt inte, tog bara infon från de tidigare trådarna ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

P3-san
5/15/13, 11:51 AM
#4

tänkte uppdatera listan lite

Först med en Länk till örncon, http://2013.orncon.net/

sedan så finns det ett Konvent i skellefteå som heter skecon den 5-7 juli

och sen har vi kawaiicon i sundsvall den 23-25 augusti

AnnaMoonshadow
5/15/13, 7:32 PM
#5

#4 toppen!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

RinRainicorn
5/16/13, 7:26 AM
#6

Ett roligt Konvent som jag ska gå på är ju också B.L.Y.G. Det är dock 15års gräns då det är ett yaoi/ och lite Yuri Konvent x3 B.L.Y.G. Datum: 2-3 november Plats: Huddinge gymnasium, Stockholm Åldersgräns: 15 år fyllda när konventet äger rum Biljettpriserna för B.L.Y.G. '13 är som följer: Hel biljett (2 dagar) = 200kr Endagsbiljett = 150kr Sovsalstillägg = 50kr Sök upp eventet på fb då deras hemsida inte är klar ännu ^^

Jag är en otaku(anime,manga,japan-nörd) som pratar snabbt =u= <3
BLI MIN VÄN! [desperat]
har ingen speciell signatur så det får väl duga xD

Annons:
AnnaMoonshadow
5/22/13, 3:24 PM
#7

Japan-loppis i Stockholm den 15 Juni ^__^

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Azmaria
5/22/13, 10:50 PM
#8

Närcon är jag påväg till om vi skall tala om svenska konvent~

Annors, har jag Desucon 13 i Lahti, Finland som jag skall besöka. Det är den 14-16.06. 8D

Make Pasta not War, Vee~

[Akane-chan-danna]
8/6/13, 5:09 PM
#9

HarukaCon är i September, i Karlskrona:3 nytt och litet Konvent dock^_^

Novachan
1/4/14, 8:50 PM
#10

Det finns både ett Närcon som är på sommar och ett Närcon som är på vinter (NärCon Vinter). Det som är på sommaren heter bara Närcon, och inte Närcon Sommar. I år finns också My:NärCon / Närcon Stockholm. Det sistnämnda konventet började igår och håller på hela denna helg. Försöker inte göra reklam eller nånting men om man gillar Närcon så finns det fler än ett Konvent under samma år, så att man inte missar detta! Tycker själv om Närcon väldigt mycket.

AnnaMoonshadow
1/21/14, 9:56 AM
#11

Ny tråd för 2014, jag låser den här.

MVH Mod.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: