Annons:
Etiketterjapanskaspråkstudieröversättningar
Läst 3618 ggr
Swadika
5/5/13, 9:37 PM

Vackra ord till hanhund

Jag letar efter fina ord som passar som namn till till en han hund. Jag har kollat lite på "baby namnes" men jag tänkte att det kan ju finnas fina ord som inte är namn :)

Jag tänkte först på Sayuri som betyder liten, men såg sen att det var ett flicknamn. Kanske funkar ändå ^^ Men vill ha fler namn ändå ifall det inte passar. Gärna en betydelse också :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
[Deleted Account]
5/5/13, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sayuri låter otroligt vackert :3 jag tycker det skulle passa fint! Namnet kanske går båda hållen som t.ex Kim och Robin (passar både tjej och kille).

Här är en bra hemsida fullsmockad med japanska pojknamn och deras betydelser:

Linguana

Om du kanske letar efter en särskild betydelse kan du använda dig av den här sidan (Freedict). Där kan du skriva ett ord t.ex Adventure (Äventyr) och antingen välja att du vill ha exakta översättning, eller om du vill ha flera förslag på liknande, såhär:

Swadika
5/5/13, 10:02 PM
#2

Tack för sidorna :D 

Ja Sayuri tycker jag är väldigt fint och sött och så, men tycker du det passar en kille? :D Han skulle behöva ett tufft namn, haha för hans matte (jag alltså) är svag för rosa/fluffiga/gulliga saker att ett tufft namn skulle balansera upp för det x)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Deleted Account]
5/6/13, 1:34 AM
#3

Åh tänk inte för mycket på det :) Sayuri är riktigt tufft tycker jag! Det låter som en stark och elegant kille, riktigt unikt! Det speglar även av dig, så ni passar varandra. Önskar ärlig talat jag hade någon att döpa det.. xD får klämma in det i nån novell.

AnnaMoonshadow
5/6/13, 10:00 AM
#4

Sayuri tänker jag som automatiskt tjej, men det kanske mest har att göra med att jag har en vän som går under det namnet? :P

Hachi är ju ett rätt vanligt nämn på hundar annars, det betyder egentligen 8 (eller blomkruka har jag för mig) men jag tycker det är mysigt ändå ^__^

hmm… några andra ord:

Inu - hund

Kuro - svart (har jag själv funderat på när jag tänkte köpa katt)

Shiro - vit

Kei - stark/"lord" 

Sachi - lycka/tur

Aniki - storebror

Yoshi - god/tur, även ett uttryck för "Okej!!"

Riku - land

Katsu - att vinna, (även dela som i engelska cut)

Det är väl de jag kommer på just nu :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Skymning]
5/6/13, 3:34 PM
#5

#4 Katter ska ha namn med "S" tycker jag. En svart katt med namnet Shiro är perfekt! 😃

AnnaMoonshadow
5/6/13, 4:45 PM
#6

#5 haha de lyssnar ju tydligast på sch-ljud i alla fall :D hade ju varit en liten komisk namngivning det ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
MorganJack
5/7/13, 4:36 PM
#7

Sora - himmel Hoshi - stjärna Aki - höst Atsu - snäll Momo - persika Ayame - irisblomma

AnnaMoonshadow
5/7/13, 6:51 PM
#8

ohh Momo fick mig direkt att tänka på Kimi wa Petto, man är kanske lite förstörd av allt dramatittande i sitt liv :P

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Aily
5/13/13, 12:06 PM
#9

#5 Underbart! 😃

 

Upp till toppen
Annons: