Annons:
Etikettövrigt
Läst 4074 ggr
[Chokladmousse]
2013-05-05 16:01

Fina japanska meningar

Hej! Jag undrar om ni har något favorit uttryck/mening/ord på japanska som betyder något speciellt för dig. Det kan vara kort eller långt eller en dikt, mening från en sångtext, så länge det är på japanska. Vad som helst är uppskattat! Kände bara för att fråga något spontant.

Annons:
[Deleted Account]
2013-05-05 17:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hejsan! En mening jag kan rak på sak är "Hontou ni.. suki na no?" som betyder "Is it true that you love me?" eller snabbt översatt "Älskar du mig.. verkligen?" med en dramatisk hoppfull eller överraskad ton 😃*STOLT*

Däremot kan jag rekommendera den här Tumblr-sidan som listar vardagliga japanska uttryck och hur man uttalar dom.

Apootie
2013-05-05 17:29
#2

#1 Vilket bra tips. Jag håller på att lära mig japanska just nu (steg ett) och den där sidan verkade ju jättebra för att lära sig nya meningar! Kan ju redan läsa Hiragana och Katakana, men översättningen är jättebra!

[Deleted Account]
2013-05-05 17:59
#3

#2 Vad kul, det låter som det går bra för dig! ✨ Jag ska också börja Japanska 😃 den 27 Maj börjar grundkursen >w< jag är otroligt orolig över hur jag ska kunna komma ihåg alla tecken, men ska försöka mitt bästa!

AnnaMoonshadow
2013-05-05 18:21
#4

Oh, den sidan var verkligen rolig :D tackar!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Skymning]
2013-05-05 18:35
#5

#1 Thumbs up!

Härlig sida. Själv har jag inga bra meningar, för mina japanska språkkunskaper är ない.

Apootie
2013-05-05 20:48
#6

#3 Ja, jag läser det på skolan. Så det ingår ju i mina vecko-kurser. Kommer läsa till steg tre, och det är ganska svårt att komma ihåg allt (för mig) men det är så himla kul! Lycka till 😃

On topic vet jag inte riktigt vilken min favoritmening på japanska är…

Men "Daiskui da yo" är ju fin, och betyder "Jag älskar dig"

Annons:
[Chokladmousse]
2013-05-06 17:26
#7

Tack för länktipset! Jag älskar sånt!

Upp till toppen
Annons: